بلاگ بانک برند
ویرایش محتوا
بلاگ بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

بلاگ بانک برند
رپورتاژ تبلیغاتی چیست؟

رپورتاژ تبلیغاتی چیست؟

رپورتاژ تبلیغاتی به عنوان یکی از روش‌های موثر تبلیغات در دنیای امروز شناخته می‌شود. بازاریابی اینترنتی به طور مستقیم به رپورتاژ وابسته بوده و از آن تأثیرات مثبت زیادی به دست آورده است. تأثیر رپورتاژ بر سئو به حدی بالا است که بنیان‌گذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک‌ها آغاز کرد. لری پیج در یکی از رویاهایش متوجه شد که اعتبار مطالب سایت‌ها با بک لینک‌ها قابل ارزیابی است و این ایده شروع موتور جستجوی گوگل بود. امروزه گوگل با هوشمندی بسیار به بررسی بک لینک‌ها می‌پردازد، اما هنوز بهترین روش برای دریافت بک لینک‌های دائمی و طبیعی، درج آگهی رپورتاژ است.

مقدمه

رپورتاژ تبلیغاتی یکی از اجزاء اساسی در دنیای تبلیغات محسوب می‌شود. اگر شما یک وب‌سایت دارید که در آن محصول یا خدمت خاصی ارائه می‌شود، قطعاً به رپورتاژ تبلیغاتی نیاز خواهید داشت. رپورتاژ باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان به وب‌سایت شما می‌شود و این کار را از طریق تبلیغات غیر آشکار انجام می‌دهد. اگر بخواهیم اهمیت رپورتاژ را بیشتر توضیح دهیم، باید بگوییم که بنیان‌گذار گوگل برای اولین بار از بک لینک‌ها به عنوان راهی برای اجرای ایده خود استفاده کرد. این ایده از طریق رویاهای لری پیج القا شد. او در رویا به این نتیجه رسید که بک لینک‌ها به مطالب وب‌سایت‌ها اعتبار می‌بخشند و از همان زمان موتور جستجوی گوگل شکل گرفت. برای اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات برندینگ با ما در تماس باشید.

رپورتاژ با ایجاد بک لینک‌های دائمی و ارزان، در صدر روش‌های تبلیغاتی اینترنتی قرار دارد. اکنون اگر شما مدیر چند پروژه هستید و به تحلیل و بهینه‌سازی سایت‌ها و تنظیم استراتژی‌های تخصصی برای هر یک از آن‌ها نیاز دارید، می‌توانید از این روش موثر استفاده کرده و تأثیرات قابل انکار آن را ببینید.

رپورتاژ چیست:

رپورتاژ، نوعی استراتژی است که برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو به کار می‌رود. این روش، با انتشار مقالات، بلاگ‌پست‌ها و محتواهای مشابه در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر، به‌طور مداوم به بهبود شاخص‌های سئو و افزایش محبوبیت وب‌سایت کمک می‌کند. رپورتاژ یک استراتژی بسیار کارآمد است که توسط افراد و شرکت‌ها برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدید وب‌سایت‌ها به‌کار گرفته می‌شود.

می‌خوام بخونم  روش های تبلیغ برای کسب و کار جدید

اصولاً رپورتاژ به نوعی آگهی گفته می‌شود که به شکل اخبار در وب‌سایت‌های خبری با روش‌های مختلف منتشر می‌شود. با انتشار در وب‌سایت‌های خبری، بازدیدکنندگان و مخاطبان بیشتری جذب می‌شوند و این امر باعث مورد توجه قرارگیری موتورهای جستجو می‌شود. رپورتاژ تبلیغاتی یا رپورتاژ به عنوان یکی از روش‌های مطرح و بسیار مؤثر برای تبلیغ کسب و کارهای اینترنتی شناخته می‌شود. از طریق این روش، وب‌سایت مورد نظر می‌تواند هر روز شاهد افزایش بازدیدکنندگان خود باشد که این مسأله در عملکرد ثبت شما نقش بسزایی دارد.

رپورتاژ تبلیغاتی چیست؟ 2

رپورتاژ آگهی چیست؟

در ابتدا، ممکن است این اصطلاح برای شما غریب باشد. اما رپورتاژ آگهی دارای ارتباط مستقیم با تبلیغات آگهی در محیط‌های مختلف است. اصطلاح “تبلیغات رپورتاژی” به معنای ارائه تبلیغات محصول مورد نظر در قالب متن یا مقاله خبری در وب‌سایت‌های خبری است، یا هر وب‌سایتی که به محصول شما ارتباط دارد و ممکن است محتوای شما در آن به مدت محدود یا برای همیشه منتشر شود. این فرآیند می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایت خود را در جستجوی گوگل به رتبه‌بندی بالاتری برسانید و محصول یا محصولات خود را در کمترین زمان ممکن به فروش برسانید.

رپورتاژ تبلیغاتی امروزه یکی از عوامل مؤثر در جذب مشتریان در سراسر جهان است که برندهای معروف جهان برای افزایش فروش خود از این روش استفاده می‌کنند. از آنجایی که رپورتاژ تبلیغاتی یک روش غیر مستقیم تبلیغ در عصر حاضر است، معمولاً تأثیربخش‌تری در ذهن مخاطب دارد. براساس تحقیقات، تبلیغات غیر مستقیم بازده و جذب بیشتری نسبت به تبلیغات مستقیم دارند. این روش از دیگر روش‌های تبلیغاتی که امروزه مشاهده می‌شود، بسیار متفاوت است.

در روش‌های معمول و روتین تبلیغات با استفاده از یک تصویر یا متن کوتاه قصد دارند پیام خود را به مخاطبان منتقل کنند و این روش به افزایش فروش و جذب مشتریان منجر می‌شود، اما در روش رپورتاژ تبلیغاتی، تمام جزئیات محصول به طور جامع ذکر می‌شود و متن‌ها بلندتر هستند. تهیه و تنظیم متون رپورتاژ تبلیغاتی معمولاً توسط شرکت‌های فعال در این زمینه انجام می‌شود و پس از تأیید، به آژانس‌های قراردادی برای انتشار آگهی‌ها ارسال می‌شود.

می‌خوام بخونم  نمایش در صدر نتایج گوگل منجر به کسب درآمد اینترنتی خواهد شد؟

مزایای رپورتاژ تبلیغاتی

رپورتاژ تبلیغاتی دارای مزایایی منحصر به فرد است که در زیر به بیان برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

1- استفاده معقول از لینک follow

2- افزایش تعداد بازدیدهای سایت در کوتاه‌ترین زمان

3- توسط موتورهای جستجو به عنوان اسپم شناخته نمی‌شود.

استفاده بیشتر از روش رپورتاژ تبلیغاتی برای محصولات و خدماتی مناسب است که ارائه آن‌ها از طریق تصاویر بیشتر انجام شود. این بدین معناست که برای تبلیغات این دسته از محصولات و خدمات، استفاده از تصاویر متعدد برای معرفی آن‌ها ترجیح داده می‌شود تا بر اساس متن‌های بلند باشند. به طور معمول، محصولات آرایشی و ورزشی با استفاده از تصاویر بهتر معرفی می‌شوند و نقش مهمی در ذهن مخاطبان ایفا می‌کنند. این روش بر پایه اصلی کلی، یعنی رپورتاژ محتوا، متمرکز است و متون ارائه شده برای تمامی خدمات و محصولات طولانی و جامع هستند که تمامی جزئیات مورد نیاز نیز در این متون مشاهده می‌شود.

رپورتاژ تبلیغاتی چیست؟ 3

رپورتاژ خبری چیست؟

رپورتاژ خبری نوعی آگهی تبلیغاتی است که برای معرفی کامل محصولات یا خدمات نوشته می‌شود و در سایت‌های خبری منتشر می‌گردد و یا به عبارت دیگر به سایت‌های خبری مطرح لینک می‌شود تا از بازدیدهای بیشماری برخوردار شود. این روش به منظور بالا بردن اعتبار شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای افزایش دادن تعداد مشتریان و برندسازی استفاده می‌شود. در کشور ایران، رپورتاژ آگهی و رپورتاژ تبلیغات از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است که تمامی آن‌ها به دنبال پیشرفت کسب‌وکار خود هستند.

بازاریابی اینترنتی از طریق رپورتاژ آگهی

امروزه، روش‌های نوین بازاریابی به کار گرفته شده‌اند که در مقایسه با بازاریابی سنتی، تاثیر بیشتری دارند. بازاریابی اینترنتی یکی از این روش‌هاست که به عنوان بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود. این روش با توجه به اینکه اینترنت بخش زیادی از زندگی ما را تحت سلطه خود قرار داده است، فعالیت‌های زیادی تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

رپورتاژ یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است که تاثیر بسیار مثبتی بر فروش محصولات دارد. این روش به عنوان یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین، بازاریابی را به شکل قوی‌تری انجام می‌دهد. رپورتاژ علاوه بر تبلیغات، اطلاع‌رسانی نیز انجام می‌دهد و بنابراین از دو طریق بر بازاریابی تاثیر می‌گذارد. این روش با استفاده از محتواهایی که به آن ارائه می‌شود، مخاطبان را جذب خود می‌کند و به آن‌ها اطلاعات مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

می‌خوام بخونم  استراژی های بازاریابی محتوا برای جلب مخاطبان و افزایش فروش

آیا رپورتاژ آگهی جزو تبلیغات همسان محسوب می‌شود؟

بله، رپورتاژ آگهی جزو تبلیغات همسان محسوب می‌شود. این روش تبلیغاتی، علاوه بر تبلیغات، اطلاع‌رسانی نیز انجام می‌دهد و از دو طریق بر بازاریابی تاثیر می‌گذارد. برای درک بهتر این موضوع، باید به این نکته توجه کنیم که تبلیغات همسان یا Native Ads، تبلیغاتی آنلاین هستند که در سایت‌های مختلف صورت می‌گیرند و به نظر مخاطبان همانند محتوای سایت می‌آیند. رپورتاژ به عنوان یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین، همانند تبلیغات همسان عمل می‌کند و به دلیل اطلاع‌رسانی کارآمد و جذاب، بازدهی بالایی دارد.

رپورتاژ تبلیغاتی چیست؟ 4

راهنمای مهم برای نگارش رپورتاژ

بسیاری از افراد از این پرسش دچار شده‌اند که چگونه می‌توانند یک رپورتاژ آگهی بنویسند؟ در اینجا به بیان نکات اساسی برای نگارش رپورتاژ می‌پردازیم که به این سوال پاسخ می‌دهند:

  1. تبلیغات مستقیم، به شدت ممنوع است

در یک رپورتاژ تبلیغاتی، تبلیغات مستقیم مجاز نیست؛ بلکه باید تبلیغات به صورت متنی با ماهیت خبری ارائه شود.

  1. توجه به ساختار اصلی رپورتاژ

باید به ساختار رپورتاژ توجه کرده و نگارش را بر اساس آن انجام دهید. توجه به اصول نگارشی، املایی و حتی به بخش پایانی یا Call to Action نیز حائز اهمیت است.

  1. اجتناب از کپی

در تولید محتوا، بخصوص تولید محتوای رپورتاژی، باید خلاقیت و ابتکار را به کار برده و از کپی‌کردن خودداری کنید. گوگل به رپورتاژهای کپی شده توجه نمی‌کند و به جای آن به رپورتاژهای منحصر به فرد و غیر تکراری توجه می‌کند.

  1. انتخاب یک تیتر جذاب

انتخاب یک تیتر قوی و جذاب از اصول اولیه در نگارش رپورتاژ است. هیچ چیزی مانند تیتر رپورتاژ در جلب توجه مخاطبان تاثیر نمی‌گذارد.

  1. استفاده از تصاویر مرتبط

تصاویری را انتخاب کنید که با موضوع رپورتاژ مرتبط باشند. انتخاب تصاویر غیرمرتبط، ارزش رپورتاژ تبلیغاتی را کاهش می‌دهد.

رپورتاژ تبلیغاتی چیست؟ 5

نتیجه رپورتاژ تبلیغاتی

پلتفرم‌های مناسب برای به اشتراک‌گذاری رپورتاژ آگهی باید در محیطی مناسب انجام شود تا بازدهی بالایی داشته باشد. پس به همان اندازه که به قیمت رپورتاژ تبلیغاتی توجه می‌کنید؛ به دنبال این باشید که کدام یک از پلتفرم‌ها برای به اشتراک‌گذاری رپورتاژ، مناسب‌تر هستند.

پیمایش به بالا