بلاگ بانک برند
ویرایش محتوا
بلاگ بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

بلاگ بانک برند
رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی

منتشرکردن رپورتاژ آگهی از یک سایتی برای یک سایت دیگر یک شیوه مرسوم و قدیمی، برای تبلیغ و بازاریابی است؛ که کم کم حداقل 100 سال قدمت دارد.

اما خب قبل از این هم در سال های نسبتان دور یکسری صعنتگران، تولیدکنندگان، شرکت های ارائه دهنده خدمات و سیاستمداران به مجله ها و روزنامه ها هزینه پرداخت می‌کردند؛ تا برایشان خبری یا چیزی که مانند سرمقاله که شبیه به چیزی که درخبرها خوانده می‌شود کار، کنند.

در این مقاله ما باشما درمورد اینکه رپورتاژ آگهی چیست، کاربردهای آن، چرایی اهمیت آن و… رو برای شما شرح خواهیم داد. ادامه این مقاله رو با بانک برند همراه باشید.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی به شکلی از محتوا گفته می‌شود؛ که شرکتی که این خدمات رو انجام می‌دهد در ازای انجام آن، پول دریافت خواهد کرد. در محتواهای تبلیغاتی نحوه نگارش این دست از محتواها نسبت به سایر محتواها مانند خبری، آموزشی ویا غیره تفاوت‌هایی دارد؛ اما در کل بیشتر شبیه تولید محتوا و پیاده سازی آنهم به همان ترتیب، خواهد بود.

رپورتاژ به انواع رپورتاژ آگهی قابلیت اجرا دارد؛ از شیوه سنتی آن که چاپ محتوا تبلیغاتی در مجلات و اشاره به آن کسب وکار است گرفته تا، انتشار محتواهای صوتی و تصویری به شیوه های امروزی و مدرن در سایت های تبلیغاتی و… .رپورتاژ آگهی

دسته بندی رپورتاژآگهی

رپورتاژآگهی ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ که میتوان به دسته های سیاسی و تجاری آنها را تقسیم بندی کرد. در بحث تجاری هدف از انجام این کار پیدا کردن مشتری جدید و مصرف کننده خواهد بود؛ اما در بحث سیاسی مخاطبان آن رپورتاژ تغییر دادن دیدگاه نسبت به یک موضوع، حزب، فرد ویا… را به کل تغییر ویا اصلاح کنند.

البته که می‌توان آن را به یک دسته دیگری هم نسبت داد؛ که آن دسته هم سازمان های غیرانتفاعی و سازمان های مردمی هم، دسته بندی کرد.

چون که این دسته از رپورتاژ آگهی می‌تواند برای مخاطبان این دسته هم بسیار مفید بوده؛ و این دسته از مخاطبان رو به کسب دانش بیشتر در این حوزه مشتاق نماید.

چرایی منتشر کردن رپورتاژ توسط بیزنس ها و افراد

یکی از مهمترین انگیزه‌هایی که افراد ویا کسب وکارها برای انتشار رپورتاژ دارند؛ این است که این دست از افراد متوجه شده اند که، مخاطبان خود چقدر نسبت به تبلیغات مستقیم توسط رسانه‌ها آنها را، نسبت به برندشان حساس خواهد کرد.

می‌خوام بخونم  بهترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار شما

از همین رو وقتی ما یا شما با یک بنر تبلیغاتی می‌دانیم که، قرار است یک بخشی از یک تبلیغاتی در تلویزیون، سینما، بعضا سوشال مدیا و… شروع به پخش شود؛ که ما را با این خاطر که قرار است با بمباران‌هایی از تبلیغات گسترده مواجه کند از همین رو، ما ویا شما دربرابر این تبلیغات ها مقاومت خواهیم کرد. اما شما در رپورتاژ آگهی با این مشکلات برای دیده شدن، برخورد نخواهید داشت؟رپورتاژ آگهی

در این موقع که ما باشما صحبت می‌کنیم؛ باید بگویم دست بالای دست بسیار شده است. به عنوان مثال شما یک وبسایت مجله خبری، رو وقتی باز می‌کنید؛ پر از بنرهای تبلیغاتی رو مشاهده می‌کنید که به شما تبلیغات های گوناگون رو نمایش می‌دهد.

معایب تبلیغ که رپورتاژ آگهی آن را ندارد

شما زمانی که تبلیغات رو مشاهده می‌کنید؛ به طرز عجیبی در برابر تبلیغات گارد خواهید گرفت. چون در بیشتر تبلیغات ها تولید کننده‌ها و خدمات دهنده‌ها خود را به عنوان باسابقه ترین و بهترین شرکت، درحوزه کاریشان معرفی کنند؛ اما موقعی شما با آن شرکت در حوزه کاریشان روبه رو می‌شوید ممکن است که، ببینید همه چیز اون جور که آنها به شما گفتند نبوده است.رپورتاژ آگهی

حال در رسانه هایی که تبلیغ برای شما پخش می‌کنند چون این تبلیغات ها هرروز برای شما، پخش می‌کنند عادی شده است؛ شما دیگر علاقه‌ایی به مشاهده آن نداشته و برای اینکه آن را مشاهده نکنید آن را رد کرده و، دوباره بعد از اتمام آن شروع به ادامه مشاهده برنامه مورد علاقه خود از همان رسانه تصویری خواهید داشت. حال شما پی می‌برید؛ که چرا رپورتاژ آگهی از تبلیغات انقدر موثرتر است؟

راحل فرار از این تبلیغات ها

امروزه بسیاری از مرورگرها به افزونه ها یا پلاگین های حذف کننده تبلیغات ها، مجهز شده‌اند؛ که شما می‌توانید با فعال کردن آن تمامی تبلیغات هایی که شما را آزار می‌دهند رو، غیرفعال نمایید.

یا حالتی دیگر که برای شما احتمال زیاد پیش آمده این است که، شما زمانی که به یک سایتی مراجعه می‌کنید؛ با تبلیغات های بنری زیادی مواجه می‌شوید که، شما با گذر زمان برای آنکه آن را مشاهده نکنید چشم شما مکانیسمی دارد که دفعه های بعدی بعد از مراجعه به سایتی با تبلیغات های بنری زیاد شما دیگر ناخودآگاه، به آن تبلیغ ها توجهی نخواهید کرد.

در پاراگراف بالایی که درمورد مکانیسیم بینایی برای شما توضیح داده‌ایم؛ مرتبط به پدیده نابینایی برابر بنرهای تبلیغاتی می‌شود که، دیگر مخاطب از دیدن آن حجم تبلیغات خسته شده و هرطوری که هست می‌خواهد، از شر دیدن بنرهای تبلیغاتی راحت شود.

به همین خاطر شما با پدیده‌ایی که برای شما شرح دادیم؛ مواجه می‌شوید.

مزایای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ دارای مزایای بسیاری دیگری برای سایت کسب وکاری شماست؛ که در ادامه ما برای شما تمام این مزایا رو به صورت لیست وار و مفصل شرح خواهیم داد. این مزایایی که به شما گفته‌ایم؛ عبارت‌اند از:

می‌خوام بخونم  رپورتاژ خبری

افزایش ترافیک

تبلیغات های متنی، ترافیک ورودی برای وب سایت شما را از طریق بک لینک های موجود در این دست از تبلیغ ها افزایش می دهد. این افزایش ورودی های سایت که به شما گفتیم؛ از طریق دادن اطلاعات مفید از محتوای تبلیغی شما به مخاطبان هدف شما است. شما در این تبلیغات های متنی هم تبلیغ کار خود را می‌کنید؛ وهم به مخاطبان خود دانش و آگاهی منتقل خواهید کرد.رپورتاژ آگهی

بهبود سئو

رپورتاژ آگهی، به سئوی وب سایت شما کمک می کند؛ تا از طریق جذب مخاطبان هدف‌تان این کاربران به سایت شما هدایت شوند. و براثر این اتفاق رتبه سایت شما را در موتورهای جستجویی مانند گوگل ارتقا می دهد؛ که این خود یک مزیت بسیار بزرگ‌تر و بهتر رپورتاژهای متنی است.

افزایش برندینگ با رپورتاژآگهی

محتوای تبلیغاتی، به معرفی برند شما به مخاطبان جدید و افزایش اعتماد آنها به کسب و کارتان کمک می کند. این تبلیغ متنی که ما به شما گفتیم؛ به برندینگ کسب وکار اینترنتی شما کمک بسیار شایانی در دیده شدن‌تان می‌کند. از همین رو ما به شما توصیه می‌کنیم؛ که بیشتر به جای تبلیغات های مختلف دیگر از رپورتاژ استفاده نمایید.

جذب مشتری

رپورتاژ آگهی، با معرفی مزایا و ویژگی های محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌کنید؛ به جذب مشتریان جدید برای کسب وکارتان کمک بسیار خوبی به شما می کند. چون شما در این دست از تبلیغات ها شما از خودتان و بیزنس‌تان به مشتریان اطلاعات منتقل کرده؛ و باعث جلب اعتماد آنها به سوی خودتان می‌شوید.

نکته

انتخاب رپورتاژ آگهی مناسب، به عوامل مختلفی از جمله کسب و کاری که شما دارید، مخاطبان هدف شما و بودجه مدنظرتان بستگی دارد. این مواردی که به شما عرض کردم؛ هم در بودجه بندی کسب وکار شما موثر خواهد بود وهم در سوددهی بیزنس‌تان بسیار موثر خواهند بود.

رپورتاژ آگهی

نکاتی که باید در انتخاب رپورتاژ آگهی در نظر داشته باشید

در ادامه ما به شما درمورد تمام نکاتی که باید درهنگام انتخاب سایت مناسب برای درج رپورتاژ آگهی خود آن رو در نظر بگیرد؛ رو به شما بیان خواهیم کرد. این نکات مهم عبارت‌اند از:

اعتبار و رتبه سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی

سایتی که رپورتاژ خود را در آن منتشر می کنید؛ باید دارای اعتبار و رتبه بالایی در موتورهای جستجو برخوردار باشد. تا تبلیغات متنی که شما برای سایت خود درموتورهای جستجو متنشر می‌کنید؛ دیده شود و کاربران رو به سمت آن رپورتاژ جلب نماید.

موضوعیت سایت

موضوعیت سایت باید با نوع کسب و کار شما مرتبط باشد؛ به طوری که اگر شما یک وب سایت مرتبط به فروش اقلام ویا خدمات تکنولوژی دارید. در سایت هایی مرتبط به همان حوزه رپورتاژ خود رو درج نمایید؛ مثال این که یک شرکت بزرگ وارد کننده تلفن همراه برای فروش بیشتر محصولات خود را در سایت زومیت منتشر می‌کند.رپورتاژ آگهی

می‌خوام بخونم  بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

تعداد بازدید سایتی که رپورتاژ آگهی رو درج می‌کنید

سایتی که شما در آن قرار است؛ رپورتاژ آگهی خود را درج نمایید باید، بازدیدکننده مطلوبی داشته باشد. تا هزینه هایی که شما برای کارهای تبلیغاتی سایت کسب وکاری خود می‌کنید؛ برای شما نتیجه مطلوبی رو داشته باشد. به صورت معمول سایت های خبرگزاری بازدیدکنندگان بسیاری دارند؛ تا سایت های عمومی دیگر که نمونه های آنهم بسیار است.

قیمت

قیمت رپورتاژ آگهی باید با مبلغی که شما در نظر دارید؛ تناسب داشته باشد. به عنوان مثال شما باید اگر مبلغی که برای رپورتاژتان درنظر دارید؛ مبلغ کمی است در یک سایتی با هزینه پایین‌تر اقدام به درج رپوتاژتان نمایید. اما اگر شما مبلغ مدنظرتان برای سایت هایی با اعتبار بالا همخوانی داشته باشد؛ می‌توانید به راحتی در سایت هایی مانند خبرگزاری‌ها ویا سایت های نزدیک به کسب وکارتان سرمایه گذاری داشته باشید.

هدف رپورتاژ

با انتخاب رپورتاژ آگهی مناسب و باکیفیت، می توانید با کمترین هزینه ممکنه، به رونق کسب و کار خود کمک بسیار خوبی کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد محتوای تبلیغاتی و انتخاب بهترین نوع آن، شما می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

رسانه مناسب برای رپورتاژ شما

شما می‌توانید از رسانه های مختلف برای کسب وکار خود رپورتاژ آگهی کار کنید؛ از مجلات، روزنامه ها، رسانه های تصویری، صوتی، سایت های خبری و کانال های تلگرام و شبکه های اجتماعی.

به صورت معمول اگر شما بایک مشاور تبلیغاتی یا آژانس دیجیتال مارکتینگ برای انجام کار مشورت کنید؛ به شما می‌گوید که از همه منابع برای انجام رپورتاژ استفاده نمایید.رپورتاژ آگهی

اما باید شما مراقب این نکته باشید؛ که صرف تعداد منابعی که برای شما رپورتاژ کار خواهند کرد مهم نیست بلکه، سایت هایی که برای شما رپورتاژ اگهی کار می‌کنند و با بیزنس شما مرتبط اند، بسیار مهم تر است.

مثال

به عنوان مثال ممکن است که شما یک، رپورتاژ برای سایت خود در سایتی کار کنید؛ که آن رپورتاژ 1000 نفر بازدید کننده داشته و از آنها 500 نفر مشتری بلقوه برای شما باشند. اما ممکن است فردی یا بیزنسی در سایتی دیگر رپورتاژ کار کند؛ اما با تعداد بازدید کنندگان 5000 نفری ولی با کمترا از 10% مشتری بلقوه که مخاطبان اون سایت رپورتاژدهنده را به خود اختصاص خواهند داد.

سخن آخر

دوستان عزیز تا اینجای مقاله ما باشما درمورد موارد زیادی از جمله رپورتاژ آگهی، مزیت ها، معایب، تبلیغات، معایب تبلیغات، رسانه مناسب برای رپورتاژ، راحل های فرار از تبلیغات و… باشما صحبت داشته ایم. حال شما باید با توجه به مواردی که به شما عرض کرده‌ایم؛ برای شروع دریافت بک لینک برای سایت خود اقدام کرده و برای کسب وکارتان رپورتاژهای موثری رو کار نمایید.

اما این نکته را که حتمی باید بدانید اینکه اگر برای سایت خود رپورتاژ کار می‌کنید؛ ابتدا بگذارید تا سایت شما سئو گرفته باشد چند ماه بگذرد و سپس، شما شروع به دریافت بک لینک و کار رپورتاژ نمایید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با بانک برند در ارتباط باشید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را باما و بقیه در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

پیمایش به بالا