ویرایش محتوا
مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز

راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز

0
(0)

راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز

راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز چیست یا متمایز سازی برند چگونه انجام می شود و روش متمایز کردن برند چیست؟ در بازار پر رقابت امروز، که با وجود امکاناتی که اینترنت برای مقایسه آسان برند ها به منظور تشخیص وجوه تمایز برند ها در اختیار همه قرار می دهد، دیگر جایی برای ادعا های بی اساس در مورد برندها باقی نمی ماند. حتی شاید با صرف هزینه های زیاد برای تبلیغات بتوان برند خود را به خوبی شناساند اما تبدیل شدن به برند متمایز و محبوب مقوله دیگری است. چه بسا برند هایی هستند که بدون حتی تبلیغات فراوان مشتریان بسیار و وفاداری دارند. پس بهتر از به بررسی راهکارهای بازاریابی آن ها را فراتر از تبلیغات بررسی نماییم تا به راه های متمایز کردن برند آن ها پی ببریم.

راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز
راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز

متمایز سازی برند و مقایسه برند ها

آنچه در راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز به صورت عمومی اهمیت دارد قیمت و عملکرد محصولات و خدمات آن هاست و اولین نکته البته واضح در روش متمایز کردن برند  است. امروزه ابزار های مقایسه بسیاری در اینترنت برای تشخیص وجوه تمایز برند ها در دسترس است که امکان مقایسه را برای ما فراهم می آورد. وبسایت هایی هستند که قیمت، مشخصات، عملکرد و گارانتی برند های مختلف را به سهولت مورد مقایسه می کنند و راه های متمایز کردن برند های را در اخیار قرار می دهند. از این رو انتخاب را راحت تر می کنند. همچنین می تواند نظرات مصرف کنندگان را در مورد محصولات مختلف بررسی کند و از بازخوردهای آنها به نتیجه گیری نهایی برسد.

می‌خوام بخونم  تعمیر پکیج شهرکرد | تعمیرکار پکیج مجرب و قابل اعتماد
متمایز سازی برند
متمایز سازی برند

تمایز برند و اهمیت شبکه های اجتماعی

چه بسا برند هایی که به دلیل نظرات مخرب کاربرانی که از آن ها رضایت نداشته اند و نظرات خود را به صورت فیلم های ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست کرده اند، به کلی اعتبار خود را از دست داده اند. البته مسلم است که نظرات یک یا دو کابر چندان تعین کننده نیست و آنچه در نهایت در راه های متمایز کردن برند موثر واقع می شود جمع بندی نظرات در خصوص یک برند است که می تواند آن را به برند متمایز تبدیل کند و وجوه تمایز برند را مشخص سازد. پس اگر به دنبال راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز هستید، اهمیت توجه به رسانه های اجتماعی و تمامی راه های ارتباط مشتریان را در روش متمایز کردن برند دست کم نگیرید.

راه های متمایز کردن برند
راه های متمایز کردن برند

ویژگی های برند متمایز

آنچه واضح است این است که برای تبدیل شدن به برند متمایز باید محصول یا خدمتی متمایز ارائه دهیم و یا آن ها را به گونهای متمایز ارائه دهیم و روش متمایز کردن برند رعایت کنیم. این تمایز باید مورد نیاز باشد و برای مشتریان با معنا و جذاب باشد. حال در دنیای امروز و در میدان رقابت با سایر برندها، راههای تبدیل شدن به یک برند متمایز راهی پیچیده است که نیاز به هوشمندی فراوانی دارد. راه های بسیاری ممکن است وجود داشته باشد که هیچ کدام نمی تواند این امر را ضمانت نماید اما می تواند ما را در نیل به هدف یاری نماید. ما در اینجا سعی می کنیم به بعضی از راه کارها اشاره نماییم.

می‌خوام بخونم  نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال
برند متمایز
برند متمایز

راه های متمایز کردن برند

اگر به دنبال راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز هستید، قبل از هر کاری می بایست بازار هدف و استفاه کنندگان برند خود را بشناسید تا سپس به دنبال روش متمایز کردن برند باشید. انسان مجود پیچیده است که انتخاب های تحت تاثیر عوامل پیچیده ای است، که گه گاه حتی از آنها به صورت خودآگاه مطلع نمی باشد! پس باید برانید در خودآگاه و ناخودگاه مشتریان چه می گذرد. باید بدانید آنها دنبال چه چیزی هستند و حتی آنکه دنبال چه چیزی نیستند ولی مورد نیازشان می باشد و برند شما چگونه می تواند به گونه ای متمایز آن نیازها را مرتفع نماید متمایز سازی برند خود را محقق سازید.

روش متمایز کردن برند
روش متمایز کردن برند

تمایز برند و بازاریابی غیر مستقیم به عنوان روش متمایز کردن برند 

برای تبدیل شدن به یک برند متمایز به صورت غیر مستقیم عمل کنید. باید در برنامه های بازاریابی خود راه هایی را بگنجانید که بتوانید از نظرات و صحبت های جامعه آگاه شوید. مثلا اگر راه های متمایز کردن برند را می خواهید دغدغه روزمره مردم در خصوص خدمات اتومبیل یا بیمه چیست. چه نیازهای جدیدی را در بازار لوازم خانگی احساس می کنند یا چه خدماتی را نیاز دارند که اکنون راه کاری برایش وجود ندارد. البته این جملات قطعا به صورت مستقیم بیان نخواهند شد و لی بازاریان هوشمند از لابلای سخنان روزمره و با جمع بندی و تحلیل آن ها به مقصود خود که همان متمایز سازی برند شماست، خواهند رسید.

تمایز برند
تمایز برند

متمایز سازی برند و ارتباط آن با احساس مشتری

دانستن نیاز مشتریان ارائه محصولی که همان نیاز را وجود داشت و راه کاری در دسترس نداشت، منجر به متمایز سازی برند شما خواهد شد. زیرا احساس رضایت را جایگزین حس کمبود قبلی می نماید و این شادی آور است. در واقع برند شما وقتی متمایز می شود که احساسی متمایز در مشتریان ایجاد کند. اگر موفق به چنین کاری شوید یعنی توانسته این از ظاهر جامعه به نیاز پیدا و پنهان آن ها پی ببرید و در واقع مشتریان خود را بشناسید و به راه های تبدیل شدن به یک برند متمایز دست یابید.

می‌خوام بخونم  روش های برای تفکر خارج از چارچوب در زمان بازاریابی کسب و کار کوچک شما

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo روزهای اولیه یک استارتاپ می تواند

vista
به اکتبر 17, 2017
طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟ طراحی سایت وردپرس یکی از روش های طراحی سایت  بسیار محبوب می

vista
به اکتبر 21, 2018
بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

مهمترین موارد بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی همه اشتباه می‌کنند، حتی متخصصین بازاریابی. معمولا ما از

vista
به ژانویه 11, 2018
تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

در خانه نشسته‌اید و حوصله‌تان سر می‌رود. تصمیم می‌گیرید تلویزیون را روشن کنید تا شاید

vista
به نوامبر 23, 2017
پیمایش به بالا