ویرایش محتوا
مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

مقایسه و تفاوت های سرور اختصاصی مجازی (VPS) و شبکه اختصاصی مجازی (VPN)

0
(0)

مقایسه و تفاوت های سرور اختصاصی مجازی (VPS) و شبکه اختصاصی مجازی (VPN)

برای کسانی که تازه از سرویسهای وب استفاده می کنند این دو اصطلاح می تواند کاملا گیج کننده باشد.

یک سرور مجازی خصوصی ترید (VPS) چیست؟

 

قبل از آنکه مقایسه خود را انجام دهیم توضیح مختصری از سرور مجازی ترید VPS می دهیم.

انواع مختلفی از میزبانی وب وجود دارد ، از جمله میزبانی اختصاصی ، میزبانی مشترک ، میزبانی مدیریت شده ، میزبانی وردپرس VPS ، میزبانی ابری و موارد دیگر.

میزبان VPS از تکنولوژی مجازی سازی برای تقسیم یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی مختلف استفاده می کند. این امر باعث می شود تا علاوه بر گسترش سرور مجازی در صورت نیاز ، دسترسی بیشتری به منابع سرور داشته باشید.
از آنجایی که این یک سرور مجازی است ، شما محدود به یک سرور فیزیکی نیستید. همچنین و به دلیل اینکه که این یک محیط سرور خصوصی است ، شما منابع سرور را با هیچ کاربر دیگری به اشتراک نمی گذارید.
شما تنها سرورهای فیزیکی واقعی را به اشتراک خواهید گذاشت ، اما با استفاده از فناوری مجازی سازی ، هیچ تداخلی در استفاده از سرور وجود نخواهد داشت.

شبکه خصوصی مجازی (VPN) چیست؟

استفاده تجاری از  VPN

 

استفاده دیگر از VPN ارائه ناشناس بودن به کاربران است. کاربر می تواند رایانه شخصی خود را به VPN متصل کند، سپس هر وب سایتی که برای بازدید انتخاب کند ابتدا VPN را مرور می کند. این بدان معناست که اشخاص ثالث نمی توانند بدانند چه وب سایت هایی را باز می کنید و این وب سایت ها فقط VPN مورد استفاده شما را می بینند و نه رایانه شما.
فرض کنید شما رایانه خود را به Wi-Fi عمومی متصل می کنید. در این حالت ، مالک این Wi-Fi توانایی شناختن همه وب سایت هایی را که باز می کنید دارد. از آنجا که بیشتر وب سایت ها از HTTPS استفاده می کنند ، محتوای واقعی که کاربر ارسال و دریافت می کند رمزگذاری شده است. اما نام دامنه وب سایت های بازدید شده هنوز برای شبکه یا ارائه دهنده خدمات اینترنت قابل مشاهده است.
کاربران می توانند با استفاده از VPN این نگرانی درباره حریم خصوصی را برطرف کنند. هنگام دسترسی به اینترنت با استفاده از VPN تنها اطلاعاتی که برای شبکه قابل مشاهده است ، اتصال کاربر به VPN است. همه موارد دیگر از جمله وب سایت های بازدید شده خصوصی باقی خواهند ماند.
یکی دیگر از موارد معمول استفاده از VPN دسترسی به محتوای محدود شده جغرافیایی و دور زدن تحریم هاست.
برخی از وب سایت ها بسته به کشوری که به آنها دسترسی دارند رفتار متفاوتی خواهند داشت. به عنوان مثال ، نتفلیکس ممکن است فیلمی داشته باشد که در دسترس مخاطبان آمریکای شمالی باشد اما در دسترس اروپایی ها نیست. بنابراین ، اگر در اروپا هستید ، می توانید به VPN متصل شوید که در ایالات متحده آمریکا واقع شده است و به Netflix متصل شوید. مثل این می ماند که شما در آمریکا هستید.

می‌خوام بخونم  طراحی سایت

 

تفاوتهای VPS و VPN

سرور مجازی اختصاصی ترید VPS برای کسب و کارها بسیار مفید است، زیرا میزبان سرور مقرون به صرفه و قدرتمندی برای پشتیبانی از وب سایت ها ، برنامه های پیشرفته و عملکردهای مشابه می باشد.
VPN ها می توانند به افراد و مشاغل کمک کنند تا از حریم خصوصی آنها محافظت کنند و مکان های آنلاین آشکار آنها را تغییر دهند.
VPN معمولاً میزبان وب سایت ها یا برنامه هایی مانند VPS نیستند. در عوض ، VPN ها نحوه ترافیک اینترنت شما را تغییر می دهند تا بتوانید به نظر برسید که در مکان دیگری هستید ، از اطلاعات حساس خود محافظت کرده و به طور بالقوه سرعت اتصال خود را افزایش دهید.
وب سایت ها ، برنامه ها و اطلاعات میزبانی شده در VPS ممکن است در معرض هک یا نظارت دولت باشد. VPS در درجه اول میزبان سرور است و نه امنیت داده.
در مقابل ، VPN ها بر ویژگی های امنیتی خود مانند تونل سازی ، رمزگذاری ، پنهان سازی IP ، سیاست های عدم ورود به سیستم و از بین بردن سوئیچ ها متمرکز شده است.
علاوه بر این ، VPS ها معمولاً نمی توانند مکان آشکار ترافیک اینترنتی مورد استفاده خود را تغییر دهند. اگر VPS شما در کشوری با محدودیت جغرافیایی واقع شده باشد ، احتمالاً نمی توانید از آن محدودیت عبور کنید. از طرف دیگر ، VPN ها می توانند آدرس IP کاربران خود را تغییر دهند و به طور مرتب این کار را انجام می دهند

به طور خلاصه ، VPS سرور مجازیی ترید یک سرور مقرون به صرفه برای میزبانی با آن است ، در حالی که VPN سرویسی است که با خیال راحت و به صورت خصوصی شما را از مکان های مختلف به اینترنت متصل می کند.
اکنون که تفاوت VPS در مقابل VPN را فهمیدید ، شما می توانید یک VPS را اجاره کنید و یک نرم افزار VPN روی آن نصب کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزبانی وب داشتن سرور خصوصی مجازی ترید (VPS) و شبکه خصوصی مجازی (VPN) می توانید با مجموعه ویستا تماس بگیرید.

می‌خوام بخونم  قیمت میلگرد: پیش بینی و عوامل موثر بر قیمت میلگرد 1403

lمنبع : ویستا 

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo روزهای اولیه یک استارتاپ می تواند

vista
به اکتبر 17, 2017
طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟ طراحی سایت وردپرس یکی از روش های طراحی سایت  بسیار محبوب می

vista
به اکتبر 21, 2018
بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

مهمترین موارد بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی همه اشتباه می‌کنند، حتی متخصصین بازاریابی. معمولا ما از

vista
به ژانویه 11, 2018
تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

در خانه نشسته‌اید و حوصله‌تان سر می‌رود. تصمیم می‌گیرید تلویزیون را روشن کنید تا شاید

vista
به نوامبر 23, 2017
پیمایش به بالا