ویرایش محتوا
مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

چگونه برندسازی کنیم؟

چگونه برندسازی کنیم؟

0
(0)

چگونه برندسازی کنیم؟

چگونه برندسازی کنیم یا بهتر بگوییم چگونه شخصیت تجاری خود را خلق کنیم؟ پس از پاسخ به سوال چرا برندسازی کنیم نوبت به این پرسش می رسد. آنچه در این فرآیند ما را به خود وابسته می سازد بسیار گسترده تر از تبلیغات، نماد، شعار و غیره است. در مبحث چگونه برندسازی کنیم می بایست علاوه بر این موارد به احساساتی که می توانید از طریق تولید یا ارائه محصولات و خدمات متمایز در مشتریان خود ایجاد نمایید متمرکز شوید تا بتوانید به شناخت خود را در بازار کمک کنید و حس وفاداری ایجاد نمایید.

چگونه برندسازی کنیم

چرا برندسازی کنیم؟

شاید پیش از آنکه بپرسیم چگونه برندسازی کنیم بهتر باشد بگوئیم چرا برندسازی کنیم؟ پاسخ ساده است: مشتریان امروزه در اکثر قریب به اتفاق مواقع انتخاب های خود از میان بی شمار گزینه مختلف را بر اساس برندهای نام آشنا و قابل اعتماد خود انجام می دهند. پس برند ما می تواند یکی از با ارزشترین دارایی های ما باشد یا بهتر بگوئیم در دنیای رقابتی بازار امروز بدون برندسازی راه به جایی نمی بریم.

اهداف برندسازی

حال می توانیم بگوئیم چگونه برندسازی کنیم، قطعا در مرحله نخست می بایست برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم. بدین منظور لازم است اهداف کاری خود را مشخص کنیم و مشتریان خود و نیازهای آنها را بشناسیم، تا بتوانیم خود و محصولات یا خدماتمان و ویژگی هایشان را بر آن اساس طراحی و معرفی نمائیم. در پاسخ به این سوال که چگونه برندسازی کنیم باید گفت، تمامی فعالیت های ما اعم از طراحی ها، نماد ها، شعارها، محتواها و غیره می بایست با این رویکرد انجام پذیرد.

می‌خوام بخونم  برند زارا (ZARA)

دلایل موفقیت برند ها

آنچه مشتریان را مجذوب ما می کند بیشتر تحت تاثیر سادگی و ارتباط پذیری مشتری با محتوای مفید و مورد نیاز اوست. این امر موجب افزایش مشتریان و شناخته شدن برند ما می گردد. آنچه مشتریان را به ما علاقمند می کند تبلیغات نیست بلکه محتوای مفید و مورد نیاز آنهاست. چه بسا برند هایی که پس از شناخته شدن به دلیل افت محتوا به سرعت مشتریان خود را از دست داده اند. برند شما می بایست بازتاب آنچه در واقعیت محتوای شماست باشد.

دریافت بازخوردها

در مبحث چگونه برندسازی کنیم، دریافت بازخورد از مشتریان به صورت مداوم می تواند به حفظ و افزایش کیفیت محتوا کمک کند. پس با مشتریان خود از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ و غیره در ارتباط باشید. سعی کنید همواره دانش خود را به مشتریان خود انتقال دهید تا مشتریان وفادار خود را حفظ کنید و بر تعداد آنها بیفزایید. آنچه شما را از رقبا متمایز می سازد ارزش محتوایی است که به آن ها ارائه می کنید.

مقوله قیمت

در پاسخ به پرسش چگونه برندسازی کنیم می بایست به مقوله قیمت توجه ویژه ای داشته باشیم. قیمت بازار هدف و رویکرد شما در بازار را مشخص می سازد. قیمت شما معرف نوع برند شما خواهد بود. از طرف دیگر آنچه شما را از رقبا متمایز می سازد محصولاتی است که شما تولید می کنید تا نیاز به خصوصی را برطرف سازید.

خلاقیت

 نکته دیگر در چگونگی برندسازی به کار بستن خلاقیت و ایجاد حس متفاوت در مشتریان نسبت به محصولات شما است. اگر محصولات شما چندان تفاوتی با محصولات رقبا ندارد می توانید در نحوه عرضه یا خدمات جانبی خلاقیت به خرج دهید. ظاهر جذاب محصولات و جذابیت نحوه ارائه آنها کمک شایانی در برند سازی می نماید. چنانچه بتوانید خلاقیتی در محصولات خود ایجاد کنید که نیاز خاصی از مشتریان را برطرف نماید بسیار جذاب خواهد بود. سهولت خدمات نسبت به رقبا نیز نوعی خلاقیت محسوب می شود.

می‌خوام بخونم  اصالت برند چیست؟

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo روزهای اولیه یک استارتاپ می تواند

vista
به اکتبر 17, 2017
طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟ طراحی سایت وردپرس یکی از روش های طراحی سایت  بسیار محبوب می

vista
به اکتبر 21, 2018
بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

مهمترین موارد بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی همه اشتباه می‌کنند، حتی متخصصین بازاریابی. معمولا ما از

vista
به ژانویه 11, 2018
تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

در خانه نشسته‌اید و حوصله‌تان سر می‌رود. تصمیم می‌گیرید تلویزیون را روشن کنید تا شاید

vista
به نوامبر 23, 2017
پیمایش به بالا