ویرایش محتوا
مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

استارباکس

کافی شاپ زنجیره ای استارباکس

0
(0)

تاریخچه تاسیس استارباکس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برند کافی شاپ زنجیره ای استارباکس کنونی یک روز در دهه 70 میلادی توسط سه معلم که دوست بودند، تاسیس شده است. هدف استار باکس تهیه و فروش قهوه با کیفیت و وسایل مورد نیاز بود. نام این برند از نام یک شخصیت داستانی در رمان موبی دیک برگرفته شده است. البته ارتباط خاصی بین این نام و کافی شاپ زنجیره ای استار باکس وجود ندارد و تنها علاقه شخصی موسسان باعث این نام گذاری شد.

استارباکس

دلایل معروف شدن استارباکس

استارباکس تبلیغات چندانی در رسانه ها نمی کند. ارتباط با مشتریان و استفاده از قدرت تبلیغات دهان به دهان از استراتژی های اصلی بازاریابی استار باکس است. محیط کافی شاپ های زنجیره ای استاربکس به نحوی طراحی شده اند که مردم بتوانند احساس راحتی کنند و همچنین با هم در ارتباط باشند. سیاست قیمت گذاری ثابت این شرکت نیز بر اعتماد مشتریانش افزوده است. مدیران استاربکس معتقداند باید به آنچه در ذهن رقبا می گذرد پی برد تا بتوان همان در صدر ماند.

استار باکس

محصولات استارباکس

علاوه بر سرو نوشیدنی در کافی شاپ زنجیره ای، استار باکس به فروش انواع قهوه و تجهیزات مورد نیاز تهیه و سرو آن می پردازد. Frappuccino و Skinny دو محصول متفاوت و خلاقانه این برند هستند. Skinny بر خلاف Frappuccino یک نوشیدنی با کالری پایین است که مورد علاقه بخش وسیغی از مشتریان استارباکس قرار گرفته است. همچنین کافی شاپ زنجیره ای استارباکس برای مشتریان علاقمند به حفظ سلامتی و تناسب اندام سالاد و محصولات غذایی دیگری را هم عرضه می نماید.

می‌خوام بخونم  آموزش سه روش آفلاین برای اینکه خود را در ذهن مشتریانتان حفظ کنید

اولین نمایندگی استارباکس

نخستین نمایندگی خارجی استارباکس در ژاپن افتتاح شد. دومین کشوری که نماینده کافی شاپ زنجیره ای استار باکس شد انگلیس بود و سومین کشور فیلیپین بود. امروزه تقریبا در تمامی نقاط دنیا نمایندگی و طرفداران پر و پا قرصی دارد.

نمایندگی استار باکس در ایران

کافی شاپ زنجیره ای استارباکس یک برند آمریکایی است و چون این روزها کمپانی های آمریکایی با شرکت های ایرانی همکاری نمی کنند، گرفتن نمایندگی از این برند برای کافی شاپ های ایرانی مقدور نیست. البته برخی از کافی شاپ ها خود را نماینده استار باکس معرفی می کنند که نمی تواند مطلب صحیحی باشد. افراد و کافی شاپ ها تنها می تواند قهوه و وسایل مورد نیاز سرو آن را خریداری نمایند ولی نمی توانند نماینده رسمی این برند باشند.

کافی شاپ زنجیره ای
کافی شاپ زنجیره ای

قیمت استار باکس

نوشیدنی های مختلف استارباکس قیمت های مختفی دارند و در منوی استار باکس نوشیدنی های بسیار گران قیمتی نیز به چشم می خورد. انواع قهوه، تجهیزات آماده سازی و سرو و کلا همه محصولات این برند در تمامی نماینگان در یرار دنیا با یک قیمت به فروش می رسد و نمایندگان نمی توانند محصولات را با قیمت های محلی بفروشند. کافی شاپ زنجیره ای استار باکس درآمد بسیار بالایی برای صاحبان خود رقم زده است.

آخرین اخبار استار باکس

این روزها استارباکس با شرکت ها و کمپانی های متعددی به عنوان همکار فعالیت دارد. از جمله این شرکت ها اپل، و پپسی می باشد. همچنین در ساخت برنامه هایی برای ببیندگان تلویزیون و برنامه های سرگرمی مشارکت نموده است. مدیر عامل فعلی کافی شاپ زنجیره ای استار باکس کوین جانسون است.  این برند همچنان قصد دارد به تعداد شعب خود در سراسر دنیا بیفزاید.

می‌خوام بخونم  10 برند ایرانی

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo روزهای اولیه یک استارتاپ می تواند

vista
به اکتبر 17, 2017
طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟ طراحی سایت وردپرس یکی از روش های طراحی سایت  بسیار محبوب می

vista
به اکتبر 21, 2018
بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

مهمترین موارد بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی همه اشتباه می‌کنند، حتی متخصصین بازاریابی. معمولا ما از

vista
به ژانویه 11, 2018
تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

در خانه نشسته‌اید و حوصله‌تان سر می‌رود. تصمیم می‌گیرید تلویزیون را روشن کنید تا شاید

vista
به نوامبر 23, 2017
پیمایش به بالا