بلاگ بانک برند
ویرایش محتوا
بلاگ بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

بلاگ بانک برند
کسب وکار اینترنتی

کسب وکار اینترنتی

آیا شما هم دانشجو هستید؟ آیا شما خانه دار هستید؟ یا شاید شما هم به دنبال یک شغل دوم هستید؟ یکی از بهترین کسب وکارهایی که برای شمایی که به دنبال شغل دوم هستید؛ کسب وکار اینترنتی به شمار می‌رود. شما برای داشتن یک راه کسب درآمد بسیار خوب و مطمئن می‌توانید، با داشتن یک لپ تاپ و کار با آن می‌توانید یک شغل دوم بسیار خوب و درآمد زا را تجربه نمایید.

شما با داشتن این شغل دیگر مانند کار با ماشین نیازی به رفت و آمد، خرج های اصطهلاک خودرو و… نخواهید داشت. در ادامه این مقاله ما به شما درمورد کسب وکار اینترنتی، درمورد نحوه انجام آن و… را برای شما شرح می‌دهیم. ادامه این مقاله رو با بانک برند همراه باشید.

کسب وکار اینترنتی

بیزنس های اینترنتی کارهایی هستند؛ که شما می‌توانید با استفاده از یک سیستم و بدون داشتن محدودیت در زمان و مکان، آن را انجام دهید و، شما آن را در بستر فضای وب آن را انجام خواهید داد.

شما در این گونه مشاغل همان طور که به شما توضیح دادم؛ بدون اینکه نیاز باشد مانند مسافر کشی، از خانه بیرون بروید و خرجی جدا از کارتان رو متحمل شوید کسب، درآمد داشته باشید.

انواع کسب وکار اینترنتی

این دست از کسب وکار اینترنتی دارای انواع مختلفی هستند؛ که شما می‌توانید از هرکدام آنها با استفاده از توانایی ها و ابزارهایی که برای انجام، آن در اختیار دارید شروع به کسب درآمد نمایید.

از انواع این مشاغل باید به مواردی مانند طراحی سایت، سئو سایت، گوگل ادز، تولید محتوای سئو پایه، تولید پادکست و… بسیار دیگری اشاره داشت. حال ما در ادامه به شما انواع این مشاغل رو معرفی کرده؛ و می‌گویم که باید چگونه از آن شروع به کسب درآمد نمایید.

ابتدا در ادامه ما به شما یکسری توضیحات درمورد داشتن یک شغل اینترنتی، مناسب‌تان رو به شما بدهم؛ که شما بدانید با توجه به شرایطی که دارید باید، چه نوع شغل اینترنتی رو برای خود انتخاب نمایید.کسب وکار اینترنتی

انتخاب شغل اینترنتی مناسب

شما برای اینکه بتوانید یک کسب وکار اینترنتی مناسب، شرایط خاص خود را داشته باشید؛ باید با توجه به مواردی مانند محدودیت های زمانی هایی که دارید، حوزه‌ایی که علاقه دارید در آن فعالیت داشته باشید، مهارت هایی که دارید و… رو بررسی کنید و بعد از آن، باتوجه به این موارد شغل خود را انتخاب نمایید.

یکسری مشاغل هم مانند کسب وکارهای فروشگاه اینترنتی و تولید محتوای صوتی(پادکستری)، نیاز به هزینه ابتدایی زیادی دارند؛ بنابراین شما باید با توجه به محدودیت‌ها و بودجه‌ایی که دارید شغل، مدنظرتان را انتخاب نمایید.

مشاغل اینترنتی

در ادامه ما به شغل های کسب وکار اینترنتی و نحوه کسب درآمد از آن را به شما معرفی خواهیم کرد؛ که این مشاغل عبارت‌اند از:

تولید محتوا

اگر شما در حوزه نگارش متن مهارت خوبی دارید؛ تولید محتوای سئو پایه برای موتورهای جستجو می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب، برای شما به شمار می‌آید.

شما برای اینکه تبدیل به یک تولید کننده محتوا، بسیار خوب شوید؛ باید مهارت‌هایی مانند نگارش و تغییر در متن، تسلط به زبانی مانند انگلیسی و ترجمه و آشنایی با تحقیق و جمع آوری داده رو داشته باشید.

می‌خوام بخونم  ایده کسب وکار و همه آنچه که شما از یک کسب وکار می‌خواهید

داشتن تخصصی در حوزه‌ایی خاص مانند حوزه مالی، تجهیزات پزشکی، ارز، گردشگری و… تخصص داشته باشید؛ یک مزیت بسیار خوب هم برای شما در مشاغل گوناگون، برای دریافت پروژه خواهد بود.

شما حتی می‌توانید با تولید محتوا برای بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار هم درآمد خوبی رو تجربه نمایید.

درآمد شما در این حوزه

درآمد شما در این کسب وکار اینترنتی بسته به عواملی مانند: مهارت شما در حوزه تولید محتوا، کیفیت کار شما و… خواهد داشت. در ادامه ما به شما روش های گرفتن پروژه و کسب درآمد از، این مشاغل اینترنتی رو که شما می‌توانید داشته باشید رو شرح خواهیم داد؛ این روش ها عبارت‌اند از:

روش اول

اینکه خود شما فقط یک فریلنسر باشید؛ و از سایت های واسطه‌ایی مانند پونیشا ویا کارلنسر برای خود اکانتی ایجاد کرده و، از آن طریق برای خود شروع به کسب، درآمد نمایید.

نحوه دوم

اینکه شما خودتان برای کسب وکار خود سایت طراحی کرده؛ و از طریق سئوی سایت خود و تبلیغ برای آن شروع به کسب درآمد نمایید.

شما برای اینکه یک طراحی سایت بسیار خوب و حرفه‌ایی داشته باشید؛ نیاز به یکسری پیش نیازهای ابتدایی مانند هاست و دامین دارید. شما برای اینکه یک طراحی سایت کم هزینه، راحت و با سئوی راحتی داشته باشید؛ می‌توانید به سراغ وردپرس بروید.

روش سوم

شما می‌توانید یک محتوایی رو در حوزه خاص تولید کرده؛ و آن را برای فروش بگذارید. شما در این روش محتوای با ارزش و نادری مانند، کتاب الکترونیکی رو تولید کرده؛ و بابت عرضه آن به مشتریان پول دریافت نمایید. این کار جزو بهترین کارهای کسب وکار اینترنتی به شمار می‌رود.

شما برای اینکار نیاز به یک سایت نخواهید داشت؛ و می‌توانید برای انجام این کار از سایت سازهای آماده‌ هم استفاده نمایید.کسب وکار اینترنتی

فروش حق اشتراک نحوه 4ام

شما در روش چهارم این کار را هم می‌توانید انجام دهید؛ که یک بستری برای فروش محصولات دیجیتالی خود ایجاد کرده و، از طریق آن محتواهای ارزشمندی که برای مخاطبان هدف خود تولید کرده‌اید رو، به فروش بگذارید.

این کار رو سایت های بزرگی مانند فیلمو، نماوا و… انجام داده‌اند؛ و از آن به درآمدهای بسیار خوبی رسیده‌اند.

آموزش آنلاین

آموزش آنلاین یکی دیگر از بهترین مشاغل کسب وکار دیجیتالی به شمار می‌رود؛ که شما می‌توانید با استفاده از آن و شروع آموزش دادن مهارتی خاص و پرطرفدار شروع به، کسب درآمد نمایید.

حال این مهارت ها می‌تواند هرچیزی که خودتان در آن تخصص دارید؛ باشد. به عنوان مثال شما مدرس زبان هستید؛ و می‌توانید به خوبی به شاگردانتان، زبان یاد بدهید. خب در کسب وکار اینترنتی این یکی از بهترین روش های درآمدزایی در شغل دوم شما خواهد بود.

در ادامه ما به شما نحوه درآمد زایی از این طریق رو آموزش خواهیم داد؛ که این روش ها عبارت‌اند از:

نحوه درآمد زایی اول

شما در اولین روش می‌توانید در پلتفرمی دیگر برای مهارتی که خودتان، در آن تخصص دارید؛ وبینار برگزار نمایید. در این وبینارها شما توانایی آن را دارید؛ که با کاربران به صورت لایو، تعاملی و در ازای گرفتن هزینه‌ایی در قبال خدمتی که در حال ارائه آن هستید پولی دریافت نمایید.

به عنوان مثال در زمینه های مختلف کسب وکار اینترنتی شما می‌توانید، اون پلتفرم مختص خود را پیدا کرده؛ و در آن شروع به کسب درآمد نمایید.کسب وکار اینترنتی

می‌خوام بخونم  کسب وکار پرسود

روش دوم

دومین روشی که شما می‌توانید از طریق آن شروع به، کسب در آمد نمایید؛ برگزاری دوره‌های آنلاین و ویدیویی برای تخصص ها ویا تخصص اصلی که، خودتان دارید است.

شما 2 راه دارید؛ اولین آن است که خود شما یک پلتفرم آنلاین برای فروش دوره‌های، آنلاین به صورت زنده و برخط خواهد بود. در روش دوم همین نحوه دوم می‌توانید با آکادمی هایی که مدرس برای حوزه‌های تدریس، مختلف جذب میکنند؛ شروع به همکاری کرده و خدمات خود را در آنجا ارائه دهید.

افیلیت مارکتینگ(مشارکت در فروش)

یکی دیگر از کسب وکار اینترنتی که شما می‌توانید از طریق آن درآمدزایی داشته باشید؛ استفاده از فروش اینترنتی کالا ویا خدمات شما خواهد بود. در روش دیگر نیاز نیست؛ که شما به صورت حتمی یک مغازه یا انبار بزرگ داشته باشید. ویا در فصول سرد و گرم به سختی بیفتید.

شما در سیستم افیلیت مارکتینگ فقط نقش یک واسطه را اجرا می‌کنید؛ و دیگران رو تشویق می‌کنید که محصولاتی که شما می‌فروشید رو خریداری نمایند. و بخاطر هر فروش موفق ویا کلیک خور محصولاتان شما دریافتی مشخص خود را داشته باشید؛ که از این دست می‌توان به دیجی کالا ویا… نیز اشاره کرد.کسب وکار اینترنتی

مزیت این کسب وکار اینترنتی

از مزیت های بسیار خوب این کسب وکار می‌توان به، هزینه پایین این دست از کسب وکارها اشاره کرد؛ که تنها هزینه آن راه اندازی یک پلتفرم واسطه گری است. حال این بستر می‌تواند در انواع مختلفی باشد؛ از این بسترها می‌توان به کانال های تلگرامی، پیج اینستاگرام، راه اندازی سایت فروشگاهی و… اشاره کرد.

مثال این کار

برای مثال شما می‌توانید در معرفی محصولی در پست اینستاگرام، وبلاگتان ویا… به سایتی که شما با آن کار می‌کنید؛ لینک دهید. مثال شما یک پیج اینستاگرام دارید درمورد بهترین گوشی موبایل زیر 10 میلیون تومان صحبت می‌کنید؛ شما بعد از معرفی آن به صفحه‌ایی داریا همراه لینک دهید.

یک نمونه از فروشگاه های همکاری در فروش

یکی از نمونه سایت هایی که شما می‌توانید با آن کار، فروش اینترنتی محصولات خودتان رو انجام دهید؛ سایت پیندو متعلق به دیجی کالا است. شما در این جا محصول خود را در سایت پیندو قرار می‌دهید؛ و بعد از کار شما پیندو کالای شما را در سایت دیجی کالا نمایش می‌دهد.

این کار به قصد لطمه نخوردن برندینگ دیجی کالا صورت گرفته؛ تا آن برند از این کار دچار تضرر نشود.

ادمین شبکه های اجتماعی شدن یکی از بهترین کسب وکار اینترنتی

یکی دیگر از بهترین مشاغل کسب وکار اینترنتی ادمین شبکه های اجتماعی بودن است؛ که شما با استفاده از یک تلفن همراه می‌توانید به کسب درآمد بپردازید. چون ادمین شبکه های اجتماعی بودن نیاز به وقت، مهارت ویادگیری دارد؛ بسیاری از کسب وکارها، فروشگاه های آنلاین، پزشک ها ویا حتی اینفلوئنسرها مدیریت صفحات اجتماعی خود را به یک ادمین می‌سپارند.

وظایف ادمین

از وظایف بسیار مهم ادمین اینستاگرام می‌توان به مواردی از جمله رشد پیج اینستاگرام، جواب دادن به سوالات کاربران، پست گذاشتن، استوری ساختن و… است. از دیگر وظایف مهم می‌توان به مواردی از جمله موارد زیر اشاره کرد؛ که عبارت‌ان از:

ساخت و انتشار پست و استوری و محتوای تبلیغاتی

می‌خوام بخونم  تبلیغات مدرن برای هر کسب و کار

آپلود فیلم و عکس برای کارفرمای‌تان

پاسخ به دایرکت ها و کامنت ها

ثبت سفارش

مشاوره، ساخت تقویم محتوایی پیج اینستاگرام

تولید محتوای متنیکسب وکار اینترنتی

نکته

تمام این مواردی که ما به شما عرض کردیم؛ بنابه توافق شما و کارفمایتان خواهد بود و شاید، لازم نباشد که شما همه این کارها رو انجام دهید.

نحوه دریافت پروژه ادمینی

یکی از بهترین راحل هایی که شما می‌توانید پروژه ادمینی در این کسب وکار اینترنتی دریافت نمایید؛ عضویت شما در دیدوگرام است. این بستر که متعلق به شرکت یکتانت بوده؛ و در همه زمینه های ادمینی برای شما فرصت شغلی فراهم خواهد بود.

نحوه درآمدزایی از پیج اینستاگرام

یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی که، باید به شما اشاره کنم؛ بلاگری در اینستاگرام است. شما در این روش با تولید محتوا برای پیج خود و انتشار آن در پیج‌تان می‌توانید، شروع به درآمدزایی کنید؛ و از این طریق هم به درآمد خوبی برسید.

در این حوزه شما با انواع تولید محتوا مانند مد وزیبایی، اخبار سیاسی، لایف استایل، آشپزی و… به درآمد زایی خود در مدت زمان 6 الی 9 ماه برسید.(یعنی این مدت زمان لازم دارید؛ که به درآمدزایی از طریق اینستاگرام برسید.)

طراحی سایت دیگر کسب وکار اینترنتی بسیار خوب

در این موقع که من برای شما مقاله رو تنظیم می‌کنم؛ همه چیز به سمت اینترنتی شدن درحال حرکت است. از همین رو شغل طراحی سایت  در کسب وکار اینترنتی بسیار رونق گرفته است؛ و اگر شما آن را به درستی یادبگیرید می‌توانید به درآمد بسیار خوبی از این طریق برسید.

این نکته رو هم به شما عرض کنم؛ که طراحی سایت انواع و اقسام مختلفی دارد. اما راحت ترین آنها و پرسودترین آن استفاده از وردپرس به عنوان یک سایت ساز آماده است؛ چون وردپرس هم در بازار کار بسیار پرتقاضاست و هم کار با آن برای شما بسیار راحت است.کسب وکار اینترنتی

مهارت‌هایی که طراحی سایت لازم دارد

در ادامه ما به شما مهارت‌هایی رو که یک طراح سایت لازم دارد؛ رو بیان می‌کنیم. این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

کدنویسی

کار با سی ام اسی مانند وردپرس

UI/UX

در این مهارت هایی که ما به شما گفتیم؛ نیاز نیست که همه‌ی آنها را یادبگیرید و شما، می‌توانید فقط با دانستن نحوه کار و طراحی با سی ام اس کار خود رو انجام دهید. اما دیگر مهارت‌هایی که به شما گفتیم؛ به یک درآمدزایی بسیار شگرف‌تر و بالاتری دست پیدا کنید.

نحوه درآمدزایی از طریق طراحی سایت

شما می‌توانید به صورت کار در یک شرکت شروع به کار کنید؛ وهم اینکه به صورت فریلنسری کار نمایید. اما پیشنهاد ما به شما این است؛ که برای این کسب وکار اینترنتی ابتدا 1 الی 2 سال کار کرده و با پیچ و خم های آن آشنا شوید و بعد به سراغ فریلنسری طراحی سایت بروید.

نحوه گرفتن پروژه

شما برای گرفتن پروژه طراحی سایت می‌توانید به سایت های مختلفی از جمله پونیشا، کارلنسر و… رو اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله ما باشما درمورد موارد زیادی از جمله کسب وکار اینترنتی، نحوه راه اندازی آن، انواع آن، راه اندازی انواع آن و… رو برای شما شرح دادیم. حال شما باید با توجه به مواردی که به شما گفته‌ایم؛ شروع به کار برای درآمدزایی برای خود از این طریق داشته باشید.

در آخر این رو باید به شما اشاره کنم؛ که بهترین مشاغل دوم برای شما می‌‌تواند همین دست مشاغل اینترنتی باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با بانک برند در ارتباط باشید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

پیمایش به بالا