بلاگ بانک برند
ویرایش محتوا
بلاگ بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

بلاگ بانک برند
بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

امروزه با گسترش تکنولوژی بیشتر کسب وکارها به این سو رفته‌اند؛ که با استفاده از آن بتوانند بیزنس خود را گسترش دهند. یکی از بهترین ابزارها برای انجام این کار استفاده از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار به شمار می‌رود؛ که در کسب وکارهای کوچک و هم کسب وکارهای بزرگ طرفداران بسیار زیادی پیدا، کرده است.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم؛ تا شما را با بهترین شبکه های اجتماعی برای بیزنس، اهمیت آن، نحوه انتخاب پلتفرمی مناسب

و… آشنا نماییم. ادامه مقاله رو با بانک برند همراه باشید.

اهمیت بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

امروزه که شبکه های اجتماعی پیشرفت عجیبی رو تجربه کرده؛ و دسترسی مردم از نوجوانان تا کهنسال ها به بالاترین حد ممکن رسیده است. وجود بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار برای رشد و تعالی بیزنس ها خود را، به بهترین شکل ممکنه نشان داده است.

در این شبکه های اجتماعی که اغلب مردم بیشترین زمان ممکنه خود را در آن صرف می‌کنند؛ تجربه های خود را در آن با دیگران به اشتراک گذاشته و، باعث می‌شوند که دیگران هم اگر از آن تجربه خوش‌شان آمده بود از آن استفاده کنند.

تحقیقات

طبق تحقیقات به عمل آمده؛ در آمریکا صورت گرفته است بیش از، 80% مردم این کشور اوقات خود را در بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار به نیت های مختلفی مانند جستجوی شغل، تفریحی، تحقیقات و… سر می‌کنند.بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

پس با توجه به این مزایایی که درمورد شبکه های اجتماعی برای شما بیان کرده‌ایم؛ این شبکه ها یکی از بهترین گزینه ها ارزان قیمت برای توسعه و بازاریابی کسب وکارهای کوچک، به شمار می‌رود.

با توجه به مواردی که به شما ذکر کرده‌ایم؛ قصد داریم تا آماری از تحقیقات به عمل آمده از کاربرد مشترکان شبکه های اجتماعی مختلف رو، برای شما عنوان نماییم. این آمار عبارت‌اند از:

بالای 70% کاربران از فیسبوک برای بازاریابی مستقیم استفاده می‌کنند.

در حد 95% از پینترس برای برنامه ریزی و خرید خود استفاده می‌کنند.

حدود به 1.5% کاربران اینستاگرام از این شبکه اجتماعی برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند.

نزدیک به 75% کاربران تجربیاتشان از خرید انجام شده‌شان را با یک دیگر به اشتراک می‌گذارند.

و

درنهایت تقریبا 100% از بازاریان از طریق بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار برای بیزنس خود بهترین برندسازی رو انجام داده‌اند.

انتخاب بهترین پلتفرم برای بیزنس مان

با توجه به توضیحاتی که به شما در زمینه شبکه های اجتماعی بیان کرده‌ایم؛ داشتن بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار یک مزیت بسیار خوب برای شما به حساب می‌آید. مدیریت این شبکه ها رو شما می‌توانید به دو حالت، در آن عمل مارکتینگ خود را انجام دهید؛ حالت اول آن است که اگر شما خودتان فرصت آن را دارید کار، توسط خودتان انجام شود.

می‌خوام بخونم  بازاریابی کم‌هزینه یا حتی مجانی

یا در حالت دوم شما با استفاده از یک نیروی متخصص انجام این کار، شما عمل مارکتینگ در سوشال مدیا را انجام دهید؛ که این کار می‌تواند هزینه زیادی رو برای شما دربر داشته باشد. این کارها رو شما می‌توانید از یک مشاور کسب وکار هم پرسوجو نمایید.

برای انجام عمل مارکتینگ در سوشال مدیاها ابزارهای بسیار وجود دارد؛ که شما به خاطر مشغله، هزینه های زیاد آن ویا… نمی‌توانید از همه آنها استفاده نمایید.

در ادامه ما برای اینکه شما بتوانید بهترین پلتفرم رو برای انجام عمل، مارکتینگ در بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار رو به شما معرفی خواهیم کرد؛ که این نحوه عبارت‌اند از:

1-تعیین هدف

خب همانگونه که به شما بیان کردیم؛ شما با توجه به موارد مختلفی ارزش ندارد که، از همه شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب وکار خود استفاده نمایید. از همین رو شما باید برای اینکه بتوانید به ارزش دلخواه خود دست پیدا کنید؛ باید ابتدا هدف خود را از کار در سوشال مدیا بیان نمایید.

هدف شما از شبکه های اجتماعی می‌تواند موارد مختلفی از جمله فروش بیشتر محصولات‌تان، آشنایی بیشتر کاربران بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار با برند شما، افزایش آگاهی از برند شما و… خواهد بود؛ که شما با استفاده از این موارد می‌توانید به صورتی هدفمندتر در این شبکه های اجتماعی فعالیت کرده و، به مقصود دلخواه تان برسید.

نکته

شما با استفاده از این شبکه های اجتماعی می‌توانید علاوه بر عمل مارکتینگ، خدمات خود را به بهترین شکل ممکنه بهبود داده؛ و نتایج بسیار خوبی رو از این شبکه های اجتماعی حاصل نمایید.بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

کاربران هدف شما برای بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

در گام دوم کار شما باید شبکه اجتماعی رو انتخاب نمایید؛ که اکثر کاربران یا مخاطبان هدف شما در آن شبکه، فعالیت داشته باشند. تا شما بتوانید از آن پلتفرم شبکه اجتماعی بالاترین نتیجه رو داشته باشید؛ درغیر این صورت شما اگر در بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار فعالیت کنید که، کاربران هدفتان در آن نباشند تمام وقت، انرژی و هزینه های شما از بین خواهد رفت.

شما باید برای اینکه بتوانید بهترین شبکه های اجتماعی رو داشته باشید؛ یکسری اقدامات رو انجام دهید. این اقدامات عبارت‌اند از:

شناسایی کاربران هدف شما، پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که کاربران هدف شما دنبال می‌کنند؟، انجام تحقیقات بازار و کشف کنید که مشتریان هدف شما از چه شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند؟ و… تا شما بتوانید کاربران‌تان را به بهترین شکل ممکنه پیدا نمایید.

3-بررسی نوع محتوا

حال شما که کاربران هدف و شبکه اجتماعی که در آن فعالیت می‌کنند؛ رو پیدا کرده‌اید باید، بر طبق آن شبکه اجتماعی برای کاربران خود محتوایی مفید و درخورد پیدا نمایید. به عنوان مثال باید تیک تاک یک شبکه اجتماعی فیلم محور است؛ که شما باید برای داشتن فعالیتی که در بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار که شما رو به هدف‌تان برساند باید، ویدیوهایی جذاب تولید نمایید.

علاوه برهمه این مواردی که به شما عرض کردیم؛ نوع محتوا به عواملی مانند موارد زیر بستگی دارد. که این عوامل عبارت‌اند از:

مخاطبان‌ هدف‌تان

برند

صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید

می‌خوام بخونم  بوم مدل کسب وکار

و… عوامل

در ادامه شما با بهترین محتواهایی که کاربران از آن استقبال می‌کنند؛ آشنا خواهیم کرد. این محتواها عبارت‌اند از:

محتوای تولید شده توسط دیگر کاربران

پادکست ها

پست بلاگ

کتاب های الکترونیکی

وبینارها

لایو

فیلم هایی که از مقاصدی مانند آموزش، نقد، طنز و بررسی برخوردار باشند.

و

تصاویربهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

10 از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

خب تا اینجای مقاله که ما به شما یکسری مقدمات کار رو باین کرده‌ایم؛ حال به شما بهترین شبکه اجتماعی‌ها رو برای فعالیت شما معرفی خواهیم کرد. این شبکه های اجتماعی عبارت‌اند از:

فیسبوک

فیس بوک از اولین گزینه های، بهترین شبکه های اجتماعی برای بیزنس رو به شما عزیزان معرفی کنیم. این شبکه که بخشی از سوشال مدیا به شمار می‌رود؛ دارای کاربران بسیاری در حدود 1.35 است که، در جهان جزو پرشمار ترین شبکه سوشال مدیا به شمار می‌رود.

شما با استفاده از این شبکه اجتماعی توانایی پیدا کردن مخاطبان و تبدیل کردن آنها به مشتریان، افزایش آگاهی از برندتان، برندینگ و برندسازی و… خواهید داشت.

اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای کسب وکار

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب وکار در ایران و جهان به، شمار می‌رود.

این شبکه برای اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو شما در فضای مجازی به صورت بصری و جذاب مناسب است؛ که  شما حال و هوای خود، روزمرگی و… خود را در این شبکه به اشتراک بگذارید.

بیزنس‌ها می‌توانند از این شبکه اجتماعی برای معرفی محصولات و خدمات خود، برقراری ارتباط با مشتریان و ایجاد برندینگ استفاده کنند.

شما به غیر از این مواردی که به شما عرض کردیم؛ می‌توانید حتی از این شبکه اجتماعی برای برندسازی شخصی خود(پرسونال برندینگ) استفاده نمایید.بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

لینکدین

لینکدین با بیش از 830 میلیون کاربر فعال، به عنوان یکی از بهترین شبکه اجتماعی برای کسب وکار شما به شمار می‌آید.

این شبکه برای برقراری ارتباط با کارشناسان متخصص، اشتراک‌گذاری محتوای تخصصی و جستجوی فرصت‌های شغلی مناسب است.

کسب و کارها می‌توانند با استفاده از لینکدین برای ایجاد پروفایل شرکتی، انتشار محتوای آموزشی و جذب مشتریان بالقوه استفاده کنند.

درکنار همه این مواردی که به شما عرض کردیم؛ این شبکه اجتماعی برای جذب نیروی کار، شبکه سازی برای کسب وکار، رزومه سازی برای کارجویان، برندینگ سازی برای بیزنس ها و… کاربرد بسیار بالایی دارد.

توییتر

توییتر با بیش از 436 میلیون کاربر فعال، یکی دیگر از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار با محوریت گفتگو است.

شما در این شبکه برای اشتراک‌گذاری محتوای متنی کوتاه، خبررسانی و برقراری ارتباط با مخاطبان مناسب است؛ که باید این نکته رو هم به شما بگویم که شما می‌توانید در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. اما باید نکاتی برای انجام این اشتراک گذاری تصویر رو رعایت نمایید.

کسب و کارها می‌توانند از توییتر برای معرفی محصولات و خدمات خود، پاسخگویی به سوالات مشتریان و ایجاد buzz استفاده نمایند.

یوتیوب بهترین شبکه اجتماعی برای کسب وکار با محوریت تولید محتوای ویدیویی در ایران و جهان

یوتیوب با بیش از 2.56 میلیارد کاربر فعال، یکی دیگر از پلتفرم بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار با محوریت اشتراک‌گذاری ویدئو در جهان شناخته می‌شود.

این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری ویدئوهای مختلفی از جمله محتواهای آموزشی، معرفی محصولات، ایجاد سرگرمی مناسب است؛ و حتی می‌توان از آن به درآمدزایی هم رسید.

می‌خوام بخونم  بازاریابی شبکه های اجتماعی

کسب و کارها می‌توانند از یوتیوب برای ایجاد کانال اختصاصی، انتشار محتوای ویدئویی جذاب در حوزه های مختلف و جذب مشتریان جدید برای محصولات ویا خدمات کسب وکارشان استفاده کنند.بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

پینترست

پینترست با بیش از 442 میلیون کاربر فعال، به عنوان یکی دیگر از بهترین شبکه اجتماعی برای کسب وکار برای شما با محوریت محتوای تصاویر بصری شناخته می‌شود.

این شبکه برای به اشتراک‌گذاری تصاویر، ایجاد ایده و خرید و فروش محصولات مناسب است.

کسب و کارها توانایی آن را دارند؛ که از پینترست برای ایجاد بوردهای тематические، معرفی محصولات خود و هدایت ترافیک این کاربران، به وب سایت خودشان استفاده کنند.

تلگرام

تلگرام با بیش از 550 میلیون کاربر فعال، به عنوان یکی دیگر از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار در ایران و جهان شناخته می‌شود.

این پیام‌رسان برای برقراری ارتباط با مشتریان بیزنس‌ها، ارسال پیام‌های گروهی و اشتراک‌گذاری محتوای متنی و تصویری بسیار مناسب خواهد بود.

کسب و کارها می‌توانند از تلگرام برای ایجاد کانال اختصاصی، ارائه خدمات به مشتریان خود و افزایش فروش‌شان در این پیامرسان ویا شبکه اجتماعی(سوشال مدیا) استفاده کنند.

واتس اپ

واتس اپ با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال، به عنوان یکی دیگر از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار و یکی دیگر از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان به شمار می‌رود.

این پیام‌رسان برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، ارسال پیام‌های خصوصی و اشتراک‌گذاری محتوای متنی و تصویری مناسب است.

کسب و کارها می‌توانند از واتس اپ برای ارائه پشتیبانی به مشتریان خود، برقراری ارتباط با مشتریان وفادارشان و انجام نظرسنجی استفاده کنند.

البته باید این نکته رو هم به شما عزیزان خاطر نشان کنم؛ که با توجه به آپدیت های جذابی که این شبکه اجتماعی(سوشال مدیا) گرفته است. باعث شده تا این شبکه جذاب مخاطبان روز افزون بسیاری رو به خود جذب کرده؛ و کسب وکارهای زیادی از آن برای گسترش کار خود استفاده می‌کنند.بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

آپارات نمونه ایرانی در بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

در آخرین گزینه برای معرفی بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار به، یک سوشال مدیا ایرانی می‌رسیم؛ که توسط شرکت صبا ایده ساخته شده است. شبکه اجتماعی آپارات با بیش از 50 میلیون کاربر فعال، به عنوان بزرگترین پلتفرم اشتراک‌گذاری محتوای ویدئو در ایران شناخته می‌شود.

شما با استفاده از این بستر ویدیویی توانایی آن را دارید؛ تا بتوانید با استفاده از تولید محتوای ویدیویی در انواع مختلفی از جمله آموزشی، خدماتی، تبلیغاتی و… کسب درآمد نمایید.

در آخر این که باید این نکته رو هم به شما خاطر نشان کنم؛ که این بستر ایرانی مشابه و نزدیک به یوتیوب بوده و امکاناتی همانند زگونه خبررسانی، دسته بندی ویدیو و… در خود جای داده است.

تفاوت اصلی با یوتیوب

از تفاوت های اصلی بین یوتیوب و آپارات باید به این نکته اشاره کنم؛ که شما در سوشال مدیای ایرانی درآمدی پلکانی و ریالی رو تجربه خواهید کرد ام، در یوتیوب درآمد پلکانی و دلاری رو تجربه خواهید کرد.بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار

در یوتیوب به درآمد رسیدن شدن باید کار بسیار سختی روبه روی شما خواهد بود.

سخن آخر

تا اینجای مقاله ما باشما درمورد موارد زیادی از جمله اهمیت بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب وکار، نحوه انتخاب آن، معرفی شبکه اجتماعی مناسب کار شما و… به شما معرفی کرده‌ایم. حال شما باید با توجه به گفته هایی که ما به شما گفته‌ایم؛ بهترین شبکه سوشال مدیا رو انتخاب کرده و شروع به فعالیت کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با بانک برند در ارتباط باشید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

پیمایش به بالا