ویرایش محتوا
مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

بازاریابی در تعطیلات

بازاریابی در تعطیلات

0
(0)

بازاریابی در تعطیلات و رویدادهای خاص (گام اول: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی)

نوشتن این مقاله و ترجمه‌ی اون رو زمانی شروع کردم که کسب‌وکارها متوجه اهمیت اجرای کمپین‌های مناسبتی (تعطیلات نوروز، تابستان، شب یلدا و غیره) شده بودند و نیاز به یک راهنما جهت اجرای صحیح این نوع کمپین‌ها داشتند.‌

درواقع مشکل اینجا بود که تیم بازاریابی کسب‌وکارها فقط در هنگام یک رویداد خاص اقدام به اجرای کمپین‌های تبلیغاتی می‌کردند و هیچ توجهی به روند تعاملی قبل از رویداد نداشتند. در این سری مقالات قصد داریم به راهکارهای که باید قبل از شروع و حین اجرای کمپین‌ها انجام دهید اشاره کنیم.

در این بخش در مورد بازاریابی ایمیلی صحبت خواهیم کرد.

مقاله مرتبط : اشتباه هات در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

emojis-business

لیست مخاطبین رو پاکسازی کنید!

تعطیلات رو با یه تمیزکاری حسابی شروع کنید. لیست ایمیل‌هاتون رو بررسی کنید و کسانی که تا حالا ایمیل‌های شما رو باز نکردن شناسایی کنید و براشون یه ایمیل جذاب برای خرید ارسال کنید. می‌تونید یه تخفیف برای مدت محدود ارائه بدید.

سه روز صبر کنید و کسانی که ایمیل شما رو باز نکردن از لیست مخاطبان‌ حذف کنید. لازم نیست که احساس بدی راجع به این موضوع داشته باشید، داشتن لیست بزرگی که نرخ باز شدن پایین داره زیاد غرور‌آمیز نیست.

می‌خوام بخونم  معرفی حوزه‌های کسب و کار در حال رشد به علاقمندان کارآفرینی

فقط اجازه بدید تا کاربرانی که عضو خبرنامه‌ی ایمیلی شما هستند باقی بمونن. شما می تونید آمار ایمیل مارکتینگ خودتون رو بهبود ببخشید، میزان برگشت سرمایه ROI رو افزایش بدید و هزینه‌ی کلی ایمیل مارکتینگ خودتون رو کاهش بدید.

Programmatic Ad Buying

رفتار کاربران را شناسایی کنید

برنامه‌های آنالیز رفتار، به شما کمک می‌کنه تا نحوه‌ی تعامل کاربران رو با ایمیل‌های ارسالی متوجه بشوید و گام‌های اساسی رو برای ایجاد ارتباط بهتر بردارید.

اجرای روند بهینه‌سازی بر اساس رفتار کاربر، مزایایی زیر رو به همراه خواهد داشت:

  • کاربرهای وفادارتون رو پیدا می‌کنید و می‌تونید با ارسال یک ایمیل با پیشنهاد اختصاصی، بهشون کمک کنید تا خریدشون رو زودتر از موعد شروع کنند.
  • کاربرهایی که وبسایت شما رو بدون سفارش ترک کردن رو پیدا می‌کنید و می‌تونید با یک پیشنهاد ویژه برای تعطیلات، دوباره اونها رو به دست بیارید.
  • بررسی کنید ببینید چه کسانی با ایمیل‌های شما درگیر شدند و از وبسایت بازدید کردند، سپس ارزیابی کنید که این اشخاص در نهایت چطور از شما خرید خواهند کرد، بعد سوپرایزشون کنید و با یه پیشنهاد مناسب اونها رو هدف قرار بدید.

مقاله مرتبط : اقتصاد اجتماعی و اهمیت کسب و کار تبلیغات

ads-slogan

برنامه ی فراخوان کاربران

شما یک محصول یا سرویس خوب ارائه می دید؟عالیه! بنابراین می‌تونید یک برنامه فراخوان ویژه رو برای استفاده از محصولات و سرویس‌ها در ایام تعطیلات برنامه‌ریزی کنید و با در نظر گرفتن یک جایزه، اونها رو ترغیب کنید که این اطلاعات رو با دوستانشون به اشتراک بگذارند.

برنامه فراخوان کاربران، می‌تونه خیلی بیشتر از یک حراج و یک کوپن تخفیف باشه. این برنامه طراحی شده تا به کاربرانی که بیشترین تعامل را ایجاد کرده‌اند توجه شود و با برنامه‌های تشویقی آنها را تبدیل به مبلغان برند کنید تا در همه جا از کسب‌وکار شما صحبت کنند. این کار می‌تونه به یک منبع بازگشت سرمایه‌ قابل توجه تبدیل بشه و حتی راهی برای به دست آوردن مشتریان جدید.

می‌خوام بخونم  اصول موفقیت در بازاریابی اینترنتی

در ایمیل‌های پایان هر رویداد از کاربران تشکر کنید

رویدادهای مانند سال نو یا سالگرد تاسیس کسب‌وکارتان، بهترین فرصت برای ایجاد پل دوستی و حس صمیمت بیشتر با مشتریان است. با استفاده از اطلاعاتی که در مورد شخصیت آنها دارید اقدام به طراحی ایمیل‌های قدردانی کنید تا کاربران تعامل بهتری را با شما آغاز کنند.

برای مثال اسپاتیفای در آغاز سال نو میلادی یک ایمیل حاوی اطلاعاتی در مورد خواننده‌های مورد علاقه، موزیک محبوب، میزان گوش دادن به موسیقی و لیست پخش پیشنهادی را برای کاربران خود ارسال کرد.

تصمیم بگیرید با اطلاعاتی که از کاربران جمع آوری شده، چطور می‌تونید ازشون تشکر کنید، مشکلاتی که در رابطه با محصول و سرویس دارند رو رفع کنید یا حتی با طراحی یک مسابقه آنها را سرگرم کنید.

از محتوای پویا برای شخصی سازی پیام ها استفاده کنید

از محتوای پویا برای ساختن یک تجربه‌ی کاملا شخصی برای کاربران خودتون استفاده کنید. از چندین کمپین تبلیغاتی برای برای هدف‌گرفتن مخاطبین‌تان استفاده کنید و محتواهایی بر اساس علاقه و الویت‌هاشون، ارائه بدید.

به عنوان مثال، استفاده از عکس‌های مختلف برای معرفی یک محصول و همچنین در نظر‌گرفتن دکمه‌های فراخوان (CTA) با رنگ و طراحی متفاوت می‌تواند ایده‌های خوبی باشد.

شکل دادن یک تعامل قوی بسیار مهم است. بنابراین کلید کار ارتباط هست، به خصوص در بازه زمانی‌های خاص تعطیلات نوروز یا تابستان که همه در سیل پیام‌های تبلیغاتی غرق شد‌ه‌اند.

پرورش دادن و کنترل کردن

یک جلسه با تیم فروش داشته باشید و ملاک و معیارتون رو برای ایجاد مشتری‌های بالقوه اعلام کنید. مطمئن شوید که هر دو تیم بر روی اینکه یک کاربر چه زمانی تبدیل به مشتری بالقوه می‌شود و می‌تواند روی گسترش کسب‌وکار تاثیر بگذارد یک نظر را دارند.

می‌خوام بخونم  نگاهی به آینده بازاریابی دیجیتال

با ویژگی‌های اتوماسیون‌های بازاریابی مثل امتیاز دهی و گروه‌بندی کردن می‌تونید کاربران رو از لحظه‌ی آشنایی با کسب‌وکارتون مانیتور کنید. بر اساس رفتار کاربران می‌تونید متوجه بشید که این کاربرها چه زمانی پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به مشتری‌های بالقوه رو دارند. با استفاده از اتوماسیون‌ها و بهینه سازی می‌توانید نرخ تبدیل را افزایش بدید و زمان ارزشمند تیم فروش را نیز ذخیره کنید.

همگام سازی آنلاین و آفلاین

اگر کسب‌وکار شما مبتنی بر یک فروشگاه آفلاین هم است، می‌تونید از فضای آنلاین در جهت آگاهی سازی و دسترسی به مخاطب هدفتون استفاده کنید و کاربران آنلاین رو به فروشگاه فیزیکی خودتون هدایت کنید.

از هدفمندی‌های جغرافیایی در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید تا اثربخشی بیشتری را شاهد باشید همچنین پیشنهاد‌هایی خاصی رو به کاربرانی که عضو کسب‌وکار شما هستند ارائه بدید. برای مثال : فروش شخصی سازی شده ، کارگاه‌های خاص، خدمات ویژه و غیره.

دنیای آفلاین و آنلاین هر دو یک طرف سکه هستند. هر دو فضا باید به شما برای رسیدن به یک هدف که سود بیشتر برای کسب و کار است کمک کند.

مقاله مرتبط : انواع تبلیغات اینترنتی: تبلیغات پاپ آپ (Pop-up Ads)

ارزیابی و جمع آوری اطلاعات مناسب

این سوال رو همیشه از خودتون بپرسید: به چه اطلاعاتی نیاز دارم تا یک ارتباط مناسب با کاربران برقرار کنم؟

برخی مواقع این اطلاعات می تونه سن و جنسیت و شغل افراد باشه. برخی مواقع هم نیاز هست تخصصی‌تر در مورد نوع علاقه‌مندی‌ها، سلیقه و بودجه مصرفی کاربران برای خدمات یا محصولات خاص را جویا شوید.

کلیت نوشته‌ی بالا ، این هست که شما باید بدونید کدام اطلاعات می‌تونه براتون ارزشمند باشه و کدام به درد شما نمی‌خوره.

با این روش، به سادگی اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد که در ادامه برنامه بازاریابی به شما کمکم خواهد کرد و همچنین در فرآیند دستیابی به KPI کسب‌وکارتان سریعتر حرکت خواهید کرد.

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo روزهای اولیه یک استارتاپ می تواند

vista
به اکتبر 17, 2017
طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟ طراحی سایت وردپرس یکی از روش های طراحی سایت  بسیار محبوب می

vista
به اکتبر 21, 2018
بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

مهمترین موارد بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی همه اشتباه می‌کنند، حتی متخصصین بازاریابی. معمولا ما از

vista
به ژانویه 11, 2018
تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

در خانه نشسته‌اید و حوصله‌تان سر می‌رود. تصمیم می‌گیرید تلویزیون را روشن کنید تا شاید

vista
به نوامبر 23, 2017
پیمایش به بالا