ویرایش محتوا
مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

بازاریابی نسل ۴ چیست؟

بازاریابی نسل ۴ چیست؟

0
(0)

معرفی بازاریابی نسل ۴

بازاریابی ۴٫۰ / Marketing 4.0  روشی است که ترکیبی از تعامل آنلاین و آفلاین بین کسب و کار و مشتریان است. تعامل دیجیتال به تنهایی دیگر در این اقتصاد دیجیتال جدید کافی نیست. تقسیم بندی بازار قدیمی را نادیده بگیرید، در بازاریابی نسل چهارم یا  Marketing 4.0 تقسیم بندی سنتی  را با تقسیم بندی جامعه جایگزین کنید. بدین معنی است که گفت و گو با جوامع به فروش محصول مورد نظر شما کمک می کند. اما مهم این است که به این واقعیت توجه کنیم که این جوامع به معنای هرزنامه و تبلیغ نیستند.

گذر از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال

فیلیپ کاتلر، یکی از متخصصان بازاریابی دنیا، بازاریابی نسل چهارم یا بازاریابی  ۴٫۰ یا Marketing 4.0 را برای هدایت نسل بعدی حرفه ای ها در مسیری برای تغییر نوشت.

روشهای بازاریابی دیگر یکسان نیست : اینترنت و رشد دنیای دیجیتال ارتباطات شرکت ها را با مصرف کنندگان خود تغییر داده است.

تبلیغات در بیلبورد ها و تلویزیون ها دیگر مانند گذشته تاثیرگذار نیستند. پس چگونه می توانید به مشتریان خود به طور موثر دست پیدا کنید؟

تغییرات بوجود آمده در عصر جدید دنیای دیجیتال چیست؟ نسل چهارم بازاریابی به شما در درک پویایی های جدید بازار کمک خواهد کرد و امروز می توانید بهره وری خود را بهبود بخشید. اکنون وقت تغییر و حرکت است .

 

 

بازاریابی ۴٫۰ چیست؟

ما در حال گذار و سازگاری در بازاریابی هستیم . در این عصر اقتصاد دیجیتال ، یک راهنمای جدید برای هدایت بازاریابان و کمک به آنها برای پیش بینی فناوری های مخرب لازم است.

بازاریابی ۴٫۰ / Marketing 4.0  روشی است که ترکیبی از تعامل آنلاین و آفلاین بین کسب و کار و مشتریان است. تعامل دیجیتال به تنهایی دیگر در این اقتصاد دیجیتال جدید کافی نیست.

در واقع، در یک دنیای آنلاین ، تعاملات آفلاین می تواند یک مزیت رقابتی عالی باشد. بازاریابی نسل ۴ همچنین ترکیبی از سبک و محتوا است. ما می دانیم که براساس روند پیشرفت های تکنولوژیکی ، برند ها باید به طور فزاینده انعطاف پذیر و سازگار باشند. اما همچنین، در یک دنیای فزاینده شفاف ، اعتبار یک دارایی بسیار ارزشمند است.

در نهایت، بازاریابی نسل چهارم توانایی اتصال ماشین را به دستگاه و هوش مصنوعی برای بهبود بهره وری بازاریابی ارتقاء می دهد. در حالیکه بازاریابی نسل ۴ استفاده از ارتباط فرد به فرد برای تقویت تعامل با مصرف کننده را تقویت می کند.

و در این سناریو جدید، شرکت ها با چالش های زیر مواجه هستند:

  • اگر رسانه های سنتی دیگر کافی نیست ، چگونه می توانیم توجه مشتریان را جلب کنیم؟
  • چگونه می توانیم از طریق تشویق هواداران محصولات و مارک هایمان به مشتریان شرکت بفروشیم ؟
  • چگونه می توان از اینفلوئنسرها برای ترویج محصولاتمان استفاده کنیم ؟
می‌خوام بخونم  چگونه برندسازی کنیم؟

تغییرات در پویاشناسی مصرف کننده

به لطف اینترنت ، مصرف کنندگان قبل از انجام هر گونه فعالیت ،در مورد نوع و نحوه مصرف و تمایل به خرید آماده می شوند . شما می توانید اطلاعاتی در مورد یک شرکت با استفاده از Google پیدا کنید :

  • آیا این شرکت شکایتی دارد؟
  • چگونه با مشتریان خود تعامل می کند؟
  • مشکلات اصلی و مشکلاتی که مصرف کنندگان با آنها مواجه می شوند چیست؟

بنابراین سازمانها توجه بیشتری به مشتریان دارند. و اگر شما در مورد توسعه بازاریابی موفقیت آمیز فکر می کنید، باید فراتر از بیلبوردهای قدیمی یا تبلیغات در کانال های تلویزیونی بیندیشید. صرف هزینه زیادی برای افراد مشهور دیگر تضمین موفقیت برای برند ها نیست . مشتری می تواند بر روی اینترنت بیاید و ببیند که محصول واقعا چه چیزی را ادعا می کند و آیا شکایاتی در این مورد وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید به این مصرف کننده برسید، باید در اینترنت و شبکه های اجتماعی خود حضور موثر داشته باشید.

تغییر ارتباطات عمودی به افقی در دنیای بازاریابی

ساختارهای قدرت تغییرات شگرفی در جهان داشته اند. در گذشته ، این ساختارها عمودی و فردی بودند. معنی آن چیست؟

چند سال پیش، هنگامی که شما یک محصول با کیفیت خریداری کردید، اطلاعات  شما بیشتر به خانواده، دوستان و آشنایان می رسید. از آنجا که این کانال ها محدود و منحصر به فرد بودند ، اطلاعات از بین می رفت.

این روزها، اگر شما برخی از محصولات بی کیفیت را خریداری می کنید، می توانید در مورد آن در شبکه اجتماعی خود شکایت کنید و نارضایتی خود را با افرادی که حتی نام آنها را نمیدانید در میان بگذارید. بنابراین اگر فرد دیگری تصمیم به تحقیق در مورد محصول می گیرد ، به شکایت شما دسترسی پیدا می کند و می تواند تحت تأثیر آن قرار گیرد. جهان امروز فراگیر، اجتماعی و افقی است.

مصرف کنندگان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و جلوگیری از فریب خوردن آنها با خرید محصولات غیر استاندارد گرد هم می آیند. همچنین، هر کسی به اطلاعات موجود دسترسی دارد . اگر می خواهید در مورد تجربه کسی که تلفنی همراهی را در شهر دیگری خریداری کرده است داشته باشید ، می توانید این کار را از شهر خود در داخل خانه انجام دهید.

می‌خوام بخونم  انواع مشتریان در بازاریابی و روش‌های صحیح تعامل با آن‌ها

موانع بیشتر، شبکه های اجتماعی جهان را تغییر داده اند. و این بدان معنی است که هیچ کس دیگر تصمیمات شخصی اتخاذ نمی کند. اگر شما می توانید برای اطلاعات جستجو کنید، چرا این کار را قبل از خرید انجام نمی دهید؟ بنابراین ، اگر یک شرکت بخواهد موفقیت را به دست آورد، باید یک ساختار افقی داشته باشد. هیچ نقطه ای در توسعه محصولات و توزیع آنها در بازار وجود ندارد.

شرکت ها نیاز دارند که مصرف کننده را در این فرآیند توسعه درگیر کنند . و آن را از آنچه در دنیای دیجیتال اتفاق می افتد ، انعکاس دهد . قدرت از سمت شرکت ها در دست مصرف کنندگان قرار گرفته است . کاربران دیگر به تبلیغات برند متکی نیستند، زیرا به عنوان مثال، دوستان، خانواده و شبکه های اجتماعی تاثیر فراتری دارند .

اهمیت و تاثیر تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی در کسب و کارهای اینترنتی| بخش اول

اینفلوئنسرهای دیجیتال

تبلیغات تلویزیونی یا پست الکترونیکی را فراموش کنید – مردم دیگر به این رسانه توجه نمی کنند، چرا که  به شما اعتماد ندارند. در عوض، همانطور که قبلا گفته شد ، آنها به دوستان، همکاران و شبکه های اجتماعی تکیه می کنند. مشاهیر و آگهی ها جای خود را به اینفلوئنسرهای دیجیتال داده اند. اینفلوئنسرهای مشهور اینترنتی ، Youtubers و Instagramers کسانی هستند که مورد اعتماد مصرف کنندگان هستند

در بازاریابی دیجیتال، اینفلوئنسرها می توانند به سه دسته تقسیم شوند:

  • جوانان (Mindshare) – سهم بازار عقاید
  • زنان (Marketshare) – سهم بازار
  • ساکنان اینترنت (Heartshare) – قلب اشتراک گذاری

جوانان بیشتر به فناوری های جدید متمایل هستند و مسئول آزمایش و ارزیابی محصول شما خواهند بود. اگر شما می توانید آنها را متقاعد کنید، می توانید به اصطلاح در کسب سهم بازار عقاید / Mindshare برنده شوید .  جوانان با راه حل خود هیجان زده می شوند و علاقه مند به افشائ گری در میان دوستان، همکاران و افراد مسن هستند.

چندین نوع تحقیق نشان داده است که زنان تصمیم گیرندگان بهتر از مردان هستند. این به این دلیل اتفاق می افتد که آنها کمتر تحریک پذیر هستند و به همین دلیل آنها چندین گزینه را در جستجوی بهترین راه حل خرید در دسترس دارند.

بنابراین، آنها نباید نادیده گرفته شوند و برای کسب و کار شما بسیار مهم هستند. زنان تسخیر یک محصول خوب Marketshare را برای محصول خود خواهند داشت.

افرادی که در اینترنت زندگی می کنند، ساکن هستند. اگر این افراد بعضی از محصولات را دوست دارند، در مورد آن صحبت می کنند و نشان می دهند. همچنین، این ساکنان پیروان زیادی در وب دارند؛ که آنها را به تأثیرگذار تبدیل می کند. به این ترتیب، با اعتقاد به اهداف خود، می توانید قلب یه اشتراک گذاری / Heartshare را کسب کنید.

می‌خوام بخونم  چگونه بازاریابی محتوایی انجام دهید هنگامی که محتوای شما کم است؟

 

 

بازاریابی دیجیتال تغییرات را به وجود آورد

تقسیم بندی بازار قدیمی را نادیده بگیرید، در بازاریابی نسل چهارم یا  Marketing 4.0 تقسیم بندی سنتی  را با تقسیم بندی جامعه جایگزین کنید. بدین معنی است که گفت و گو با جوامع به فروش محصول مورد نظر شما کمک می کند. اما مهم این است که به این واقعیت توجه کنیم که این جوامع به معنای هرزنامه و تبلیغ نیستند.

اصرار بر این نوع کانال ارتباطی می تواند برند شما را در بازار تضعیف کند . مردم فردی و منحصر به فرد هستند، بنابراین آنها راه حل های استاندارد را نمی خواهند. شما باید تلاش کنید که با این جامعه مکالمه داشته باشید که می تواند نتایج خوبی داشته باشد. به جای صرفاً ارائه محصول خود ، می توانید از سؤالات ساده ای مانند «کدام محصول را برای این کار بیشتر استفاده می کنید ؟» استفاده کنید . به این ترتیب شما گفتگو و روابط را با مشتریان خود ارتقا می دهید.

همچنین مهم است که ارزش کد کاراکتر  (Character Code) را درک کنید . چیزی که اکنون جایگزین  «موقعیت برند» شده است .  این بدان معنی است که این شرکت نه تنها باید خود را در مسائل خاص قرار دهند، بلکه باید موقعیتی را که مطابق با این وضعیت ها است – چه در شبکه های اجتماعی و چه از طریق فرهنگ سازمان – نشان دهند.

 

 

شفافیت برندها در بازاریابی نسل چهارم

با استفاده از اینترنت، در بازاریابی نسل ۴ یا Marketing 4.0 برندها باید شفاف تر باشند زیرا آنها توسط کاربران به طور دقیق نظارت می شوند. شما احتمالا چارچوب بازاریابی معروف چهار پی با ۴P’s را شنیده اید. در حال حاضر چهار پی توسط چهار سی یا ۴C’s جایگزین شده است. این تغییرات چشمگیر ترین تغییرات توسط بازاریابی دیجیتال هستند :

  • محصول با ایجاد همکاری جایگزین می شود : به جای صرفا راه اندازی یک محصول، شرکت با همکاری جامعه ، برای ایجاد تقاضا مشارکت می کند.
  • انتشار جایگزین قیمت می شود : سیستم های محصولات / سرویس های تولید درآمد دوره ای مانند کانال های اشتراک (Spotify، ۱۲min، Deezer و غیره) در عصر دیجیتال رشد می کنند و جایگزین قیمت واحد می شوند.
  • مکان فعال سازی عمومی جایگزین شده است : هر کسی می تواند یک محصول را در هر نقطه به فروش برساند. ما دیگر فضاهای فیزیکی خود را به فروش نمی رسانیم.
  • ارتقا با مکالمه جایگزین شده است : ارتقاء محصول توسط مکالمات بین اعضای جامعه و شبکه های اجتماعی جایگزین می شود.
  • راهکارهای بازاریابی محتوا برای افزایش تعامل در وبلاگ

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo روزهای اولیه یک استارتاپ می تواند

vista
به اکتبر 17, 2017
طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟ طراحی سایت وردپرس یکی از روش های طراحی سایت  بسیار محبوب می

vista
به اکتبر 21, 2018
بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

مهمترین موارد بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی همه اشتباه می‌کنند، حتی متخصصین بازاریابی. معمولا ما از

vista
به ژانویه 11, 2018
تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

در خانه نشسته‌اید و حوصله‌تان سر می‌رود. تصمیم می‌گیرید تلویزیون را روشن کنید تا شاید

vista
به نوامبر 23, 2017
پیمایش به بالا